نحوه پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت ساخت مسکن اعلام شد



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,ساخت مسکن
مدیر امور اعتباری بانک مسکن نحوه پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت ساخت مسکن در بافت فرسوده به سازنده‌ها را اعلام کرد. 

به گزارش تسنیم به نقل از بانک مسکن، محمدحسن علمداری در خصوص آخرین وضعیت و شرایط پرداخت تسهیلات ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده به سازنده‌ها گفت: سازنده‌های مسکن در بافت‌های فرسوده شهری نیز می‌توانند مانند سایر سازنده‌ها اقدام به دریافت تسهیلات ساخت از بانک مسکن کنند و هیچ محدودیتی از بابت دریافت تسهیلات ساخت ندارند.

 

وی افزود: به این معنا که سازنده‌های بافت فرسوده نیز می‌توانند مانند سایر سازنده‌ها از همه مسیرهای موجود برای دریافت تسهیلات ساخت مسکن استفاده کنند و علاوه بر آن یک مسیر دیگر نیز برای دریافت تسهیلات ارزان‌قیمت ساخت مسکن در محدوده‌های هدف نوسازی و بافت‌های فرسوده شهری به‌صورت اختصاصی و براساس قانون برای سازنده‌های مسکن در این محدوده‌ها تعریف شده است.

 

وی با بیان اینکه هم‌اکنون نرخ سود تسهیلات ساخت مسکن برای سازنده‌های واحدهای مسکونی در مناطقی غیر از محدوده بافت‌های فرسوده 18 درصد است، شرط دریافت تسهیلات ارزان‌قیمت 9درصدی برای سازنده‌های مسکن در بافت‌های فرسوده را شرح داد.

 

علمداری در این باره توضیح داد: همه سازنده‌هایی که از طرف شرکت بازآفرینی شهری برای دریافت تسهیلات نوسازی و ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده به بانک مسکن معرفی شوند مشمول دریافت تسهیلات ساخت مسکن با نرخ سود 9درصد هستند و بانک مسکن این تسهیلات را به آن‌ها پرداخت می‌کند و مشکلی از بابت عدم‌پرداخت تسهیلات به آن‌ها وجود ندارد.

 

وی ابراز کرد: در سال‌های قبل عدم‌اختصاص یارانه از سوی دولت برای پرداخت یارانه سود تسهیلات ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده مانع از دسترسی سازنده‌ها به تسهیلات ارزان‌قیمت بود، اما هم‌اکنون و براساس مصوبه دولت برای اجرای طرح بازآفرینی شهری 50درصد از نرخ سود تسهیلات ساخت مسکن معادل 9درصد از نرخ سود 18درصدی از محل وجوه اداره‌شده در قالب یارانه سود به سازنده‌های واجد شرایط اختصاص می‌یابد و بانک مسکن می‌تواند اقدام به پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت به این سازنده‌ها به‌شرط معرفی از سوی شرکت بازآفرینی شهری کند.

 

علمداری با یادآوری اینکه به‌دلیل عدم‌تأمین یارانه سود تسهیلات نوسازی تا قبل از سال 97 تسهیلات نوسازی در بافت‌های فرسوده عملاً با همان نرخ 18 درصد پرداخت شده است گفت: با شرایط و تفاهم‌نامه جدید و به‌دنبال تأمین منابع پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت، تسهیلات نوسازی مسکن پرداخت‌شده بعد از سال 97 مشمول دریافت یارانه سود می‌شوند و نرخ سود آن‌ها 9درصدی خواهد بود.

 

وی اضافه کرد: آمارها نشان می‌دهد تا قبل از سال 97 در راستای اجرای مصوبه هیأت دولت در زمینه پرداخت تسهیلات نوسازی، سازندگان 51هزار واحد مسکونی از این تسهیلات استفاده کردند؛ این تسهیلات براساس مصوبه دولت در شهر تهران 50میلیون تومان، در مراکز استان‌ها و شهرهای با جمعیت بیش از 200هزار نفر 40میلیون تومان و در سایر شهرها 30میلیون تومان بوده است.

 

علمداری پرداخت هرگونه تسهیلات ارزان‌قیمت در این حوزه را منوط به تأمین یارانه سود از سوی دولت و همچنین معرفی مراجع ذی‌ربط یعنی وزارت راه و شهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری عنوان کرد.

 

وی تأکید کرد: در راستای اجرای طرح بازآفرینی شهری نیز بانک مسکن آمادگی دارد تا مطابق با ضوابط، دستورالعمل‌ها و تفاهم‌نامه‌ها تسهیلات موردنظر را به متقاضیان واجد شرایط پرداخت کند و در این زمینه با دولت همکاری می‌کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------