قیمت کالاهای اساسی ۴۸ درصد تورم دارد



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , کالاهای اساسی
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: قیمت کالاهای اساسی ۴۸ درصد و قیمت کالاهای آزاد ۴۲ درصد تورم دارد. 

به گزارش مهر، احمد انارکی‌محمدی شنبه شب ذدر جمع خبرنگاران اظهار داشت: ایران در ۴۰ سال گذشته به بیش از ۱۰ تکنولوژی روز دنیا از جمله هسته ای، نانو، تولید علم، دارو و… دست پیدا کرده که از دستاوردهای مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

 

وی با بیان اینکه امروز معیشت مردم نباید به چالش کشیده شود، افزود: مردم ایران مقاومت نشان دادند و لیاقتشان بیش از این است.

 

نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی به سیل اوایل امسال اشاره و بیان کرد: سیلی که نوروز امسال آمد که در مرحله اول می‌توانست سه میلیارد دلار درآمدزایی داشته باشد اما ۳۵ هزار میلیارد تومان به کشور خسارت زد و این خسارت در برابر نزولات آسمانی که برکاتی همچون سرسبزی بیابان‌ها و ذخیره سفره آب زیرزمینی و رونق بخش کشاورزی را به همراه دارد ناچیز است.

 

محمدی انارکی ادامه داد: با این سیل در مرحله اول در پشت سیل‌بند دئفه‌روی از توابع کشکوئیه هشت میلیون متر مکعب آب جمع شد ضمن اینکه با این بارندگی‌ها ۳۰ درصد آب به سفره‌های زیرزمینی آب رفسنجان اضافه شد.

 

وی در ادامه تصریح کرد: ورود تحریم‌ها و افزایش قیمت دلار زندگی را برای مردم سخت کرد و ارز دولتی با قیمت چهار هزار و ۲۰۰ تومان که عرضه شد سودجویان این ارز را خریداری کردند اما جنس و کالا مورد نیاز مردم را وارد نکردند و دلار به مرز ۲۰ هزار تومان رسید.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: سالانه ۵۵ میلیارد دلار از محل نفت و ۴۷ میلیارد دلار از محل صادرات کالاهای غیرنقدی درآمد داریم و باز هم معیشت مردم به خطر افتاده است، قیمت کالاهای اساسی ۴۸ درصد و قیمت کالاهای آزاد ۴۲ درصد تورم دارد.

 

محمدی انارکی با بیان اینکه قیمت تمام شده هر متر مکعب آب آشامیدنی چهار هزار و ۲۰۰ تومان است، افزود: سالانه ۹۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه آب آشامیدنی به مردم ایران پرداخت می‌شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------