آخرین اخبار اقتصادی

تعطیلی پنجشنبه‌ها,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی

هشدار رییس اتاق بازرگانی؛ خطر حذف ایران از نقشه تجارت جهانی با تعطیلی پنجشنبه‌ها

نایب رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی تهران گفت: تصمیم مجلس مبنی بر تعطیلی پنجشنبه‌ها نتیجه‌ای جز افزایش مشکلات…

حذف ارز 4200 توماني گوشت برای حمایت از تولید داخل



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,
ارز 4200 توماني كه در روزهاي نخستين تغيير نرخ ارز به همه گروه‌هاي كالايي اختصاص يافت، در حال حذف كامل است. 

دبير ستاد تنظيم بازار در گفت و گو با  شرق  با اعلام این خبر گفت: براساس آخرين تصميمات وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، ارز چهارهزارو200توماني كه قرار بود به كالاهاي اساسي تعلق بگيرد، ديگر به گوشت قرمز، آرد ماكاروني و حبوبات به‌عنوان كالاي جايگزين گوشت و برخي اقلام ديگر كه در سفره مردم تأثير دارند، تعلق نخواهد گرفت.

 

معاون بازرگاني داخلي صمت و دبير ستاد تنظيم بازار، مي‌گويد حذف ارز چهارهزارو200توماني واردات گوشت قرمز با هدف حمايت از توليد داخل بوده است.

 

عباس قبادي، درباره دلايل حذف ارز چهارهزارو200توماني براي واردات گوشت قرمز عنوان كرد: گوشت قرمز وارداتي فقط 10 درصد از نيازهاي كشور را تأمين مي‌كرد، بنابراين حذف آن تأثيري بر قيمت‌هاي بازار داخل نخواهد داشت.

 

او با اشاره به اينكه تصميم‌گيري درباره تخصيص ارز به گروه‌هاي كالايي مختلف ازجمله تصميمات كلان دولت است، از تداوم پرداخت ارز چهارهزارو200توماني براي برنج و گوشت مرغ خبر داد.

 

به گفته قبادي، قيمت گوشت در بازار كشورهاي همسايه نظير عراق به ازاي هر كيلو 100 هزار تومان است و ما نمي‌توانيم بهاي اين محصول را در كشور خود با سركوب قيمت بين 30 تا 50 هزار تومان نگه داريم؛ زيرا دامداران ايراني تمام نهاده‌هاي توليد خود را با ارز آزاد خريداري مي‌كنند.

 

*گراني قيمت گوشت را قبول دارم

دبير ستاد تنظيم بازار قيمت هر كيلو گوشت منجمد در بازار را بين 50 تا 60 هزار تومان و قيمت هر كيلو گوشت گرم را بين 70 تا 95 هزار تومان اعلام كرد.

 

او افزود: هر كيلوگرم گوشت گوسفندي نيز از 80 تا 120 هزار تومان قيمت دارد. قبادی با بیان اینکه بنده گرانی را قبول دارم، هزينه توليد گوشت قرمز در كشور را بالا دانست و گفت: در شرایط فعلی براي توليدكنندگان به‌صرفه نیست که دام را ارزان‌تر عرضه کنند.

 

او اضافه کرد: دلیل اینکه در‌حال‌حاضر مردم به سمت روستاها می‌روند و به این مسئله رغبت پیدا کرده‌اند، این است که کار کشاورزی توجیه اقتصادی پیدا کرده است.

 

بررسی‌ها نشان می‌دهد جمعيت دام زنده كشور از 45 ميليون رأس به 60 ميليون رأس افزايش يافته است.

 

 

عصر ایران 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------