واردات روزانه ۱۶۹ هزار بشکه نفت از ایران توسط ژاپن



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , نفت
اطلاعات اولیه وزارت دارایی ژاپن نشان می‌دهد واردات نفت خام این کشور به ۱۶۹۱۰۰ بشکه در روز در آوریل رسیده است. 

 به گزارش تسنیم به نقل از اویل پرایس ، اطلاعات اولیه وزارت دارایی ژاپن نشان می‌دهد واردات نفت خام این کشور از ایران ۴۲درصد به‌صورت ماهانه کاهش یافته و به ۱۶۹۱۰۰ بشکه در روز در آوریل رسیده است. این کاهش یک ماه پس از افزایش واردات این کشور از ایران تا ۲۹۲۲۰۹ بشکه در روز اتفاق افتاد.

 

افزایش ماه مارس به‌خاطر از سرگیری واردات در ماه فوریه بود، چون پالایشگاه‌های محلی خریدشان را بالا برده بودند. واردات نفت ایران در ماه فوریه  ۷۶۰۵۷ بشکه در روز  گزارش شد که اولین واردات نفت از ایران طی ۴ ماه بود.

 

ژاپن واردات نفت ایران را به‌خاطر تحریم‌های آمریکا متوقف کرده بود. در آوریل، پالایشگاههای ژاپن واردات نفت از ایران را پس از افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی بین واشنگتن و ایران و لغو معافیت ها تعلیق کردند. ژاپن با ۱۲۷میلیون نفر جمعیت دومین اقتصاد بزرگ جهان و سومین واردکننده نفت خام جهان است. ژاپن بزرگترین واردکننده گاز طبیعی مایع جهان هم هست و پس از آن چین و کره جنوبی قرار دارند. این کشور سومین وارد کننده بزرگ زغالسنگ پس از هند و چین است.

 

 اقدام ترامپ برای لغو معافیت های خریداران نفت ایران، واردکنندگان بزرگ و ناظران بازار را شوکه کرد؛ چون انتظار می‌رفت معافیت‌ها ادامه یابد تا بشکه‌‌های نفت بیشتری در بازار برای جبران کاهش تولید اوپک باقی بماند. 

 

 سرگردانی ژاپن از آن جهت است که این کشور تقریباً هیچ نفت و گازی تولید نمی‌کند. ژاپن بیش از ۸۰درصد نفت و گاز خود را وارد می‌کند. این کشور منابع داخلی انرژی را محدود کرده و در حال حاضر کمتر از ۱۰درصد کل مصرف انرژی خود را به صورت داخلی تأمین می‌کند.

 

 شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن گفت: این کشور با آمریکایی‌ها همکاری می‌کند و نقشی سازنده در کمک به کاهش تنش‌ها با ایران خواهد داشت. ژاپن تحریم‌های آمریکا علیه ایران را هدایت می‌کند و امیدوار است به زودی واردات نفت خام از ایران را از سر بگیرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------