آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

افزایش ۴ برابری قیمت گوشت،۳ برابری قیمت برنج ، ۳/۵ برابری ماهی و ۳ برابری تخم‌مرغ در دو سال

با وجود رشد شدید قیمت‌ها، در سال جاری با شنیدن خبر سیاست‌های انبساطی این احتمال وجود دارد که تورمی بیش از آنچه در سال‌های…

سوخت ۵۳۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان یارانه گرفت



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,یارانه‌ سوخت
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: در سال ۹۷ در مجموع ۵۳۳ هزار میلیارد تومان صرف یارانه سوخت شد، رقمی که می‌توانست به رونق تولید اختصاص یابد. 

  به  گزارش ایرنا ،«مسعود خوانساری» روز سه شنبه در سومین نشست هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران درباره یارانه‌ای که به سوخت پرداخت می‌شود اظهار داشت: در سال ۹۷ حدود ۱۲۳ هزار میلیارد تومان یارانه به بنزین، ۱۳۰ هزار میلیارد تومان به گازوئیل و ۲۸۰ هزار میلیارد تومان یارانه به گاز طبیعی پرداخت شد.

 

وی اضافه کرد: از سال ۹۲ تا ۹۸ طی ۲۴ فصل رشد سرمایه‌گذاری در ۱۴ فصل منفی و میانگین آن منفی ۳.۸ درصد بوده است. رشد مصرف نیز در این مدت در ۹ فصل مثبت و میانگین آن منفی ۲.۲ بوده است.

 

وی ادامه داد: رشد تورم در سال ۹۷ معادل ۲۶.۹ درصد و رشد اقتصادی در این سال منفی ۴.۹ بوده است. همچنین صادرات در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ حدود ۶ درصد و واردات ۲۱.۷ درصد کاهش را تجربه کرده است.

 

وی معتقد است با توجه به تورم ارز، بحران نقدینگی بنگاه‌ها نیز به مشکلات اضافه شده است.

 

رئیس اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: در سال ۹۸ واحدهای تولیدی در معرض بحران هستند و تنها راه اصلاح آن توجه به ساختار اقتصادی کشور است.

 

خوانساری با بیان اینکه حدود ۸۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان و آشکار پرداخت می‌شود، افزود: کل وابستگی ما به نفت ۲۰۰ هزار میلیارد تومان است. اگر یک چهارم این یارانه را صرف بودجه کرده و یک چهارم دیگر را به صورت یارانه نقدی به اقشار آسیب‌پذیر اختصاص دهیم، ساختار اقتصادی اصلاح می‌شود که البته این کار نیاز به شجاعت دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------