آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

پیشنهاد حذف ارز ۴۲۰۰تومانی و پرداخت یارانه نقدی به دهک‌های پایین



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,رئیس اتاق بازرگانی تهران
.رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: به‌نظر می‌رسد بهترین راه آن است که ارز ۴۲۰۰تومانی حذف شود و در مقابل، یارانه نقدی به دهک‌های پایین جامعه اختصاص یابد. 

مسعود خوانساری در گفت‌وگو با تسنیم، در پاسخ به این سؤال که ارزیابی او درباره تصمیمی که قرار است در جلسه روز پنجشنبه در موضوع تکلیف باقی ماندن یا حذف ارز 4200تومانی گرفته شود، چیست اظهار کرد: من نمی‌توانم نتیجه این جلسه را پیش‌بینی کنم ولی معتقدم بهترین راه آن است که ارز در کشور، قیمت واقعی خودش را پیدا کند ولی نگرانی این هست که طبقه محروم و دهک‌های پایین از این راه آسیب ببینند.

 

رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه بهترین راه برای جلوگیری از آسیب به دهک‌های پایین، دادن یارانه نقدی به آن‌ها است ادامه داد: متأسفانه یکی از مشکلاتی که در این بخش وجود داشت آن بود که واردات انجام‌شده با ارز 4200تومانی به‌قیمت 4200 تومان به دست مردم نمی‌رسید و به‌نظر می‌رسد باید این ارز حذف شود و در مقابل، یارانه نقدی به دهک‌های پایین جامعه اختصاص یابد.

 

وی تأکید کرد: با حذف ارز دولتی، هم تولید در کشور به‌راه می‌افتد و هم فساد از بین می‌رود و در مقابل با پرداخت یارانه نقدی، مشکلات طبقات پایین جامعه نیز جبران می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------