آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

جزئیات جدید از طرح خانه‌دار کردن کارمندان دولت/اجرای طرح برای مردم عادی بعد از ۵ سال



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,طرح خانه‌دار کردن کارمندان
عضو هیئت رئیسه مجلس با تشریح جزئیات طرح ارائه شده به دولت برای خانه‌دار کردن کارمندان گفت این طرح را به وزارت راه و شهرسازی دادیم که واکنشی به آن نشان ندادند اما پس از مکاتبه با رئیس‌جمهوری وی این طرح را ابلاغ کرده است. 

سیدامیرحسین قاضی‌زاده در گفت‌وگو با تسنیم در خصوص طرح جدید برای خانه‌دار کردن کارنان دولت، اظهار کرد: به طور متوسط سالانه 20 درصد  به دلیل بد مسکنی، مسکن‌های تخریب شده و بافت‌های فرسوده نیازمند ساخت و ساز هستیم.

 

وی با بیان این‌که از سوی دیگر مسکن پیشران اقتصاد کشور به شمار می‌آید که حداقل 1700 شغل را فعال می‌کند، افزود: تمام ابزار ساخت مسکن را در کشور داریم و این بخش نیازمند به واردات نیست.

 

وی بیان کرد: برای خانه‌دار کردن حقوق‌بگیران پیشنهادی را به دولت ارائه کردیم که البته دولت آنرا به کارکنان دولت تقلیل داد. بر اساس این طرح حقوق‌بگیران دولتی در یک بازه زمانی 25 سال با پرداخت 15 درصد از حقوق خانه‌دار خواهند شد.

 

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به این‌که برای منابع مالی مورد نیاز این طرح مدل سه‌گانه‌ای طراحی شده است، اظهار کرد: با تامین مالی، انبوه‌سازان اقدام به ساخت و ساز در قالب این طرح کرده و کارمندان حقوق بگیر دولت صاحبخانه می‌شوند.

 

قاضی‌زاده بیان کرد: در این طرح به مدت 5 سال، سالنه یک میلیون واحد مسکونی برای کارمندان دولت ساخته می‌شود. پس از این مدت نیز با مدل کنونی سایر افراد در یک بازه 25 تا 36 ساله با توجه شاخص‌هایی از جمله نرخ رشد قیمت ، حداقل دستمزد و... می‌توانند خانه دار شوند.

 

وی با اشاره به این‌که در این طرح نوع ضمانت متفاوت خواهد بود، یادآور شد: طی نامه‌ای این طرح را برای وزارت راه و شهرسازی ارسال کردیم، اما این وزارتخانه واکنش جدی به آن نشان نداد. از این رو با رئیس‌جمهوری مکاتبه کردیم که رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در تماس با بنده اعلام کرد طرح مذکور را ابلاغ کرده است.

 

وی تاکید کرد: این طرح به صورت منطقه ای اجرا خواهد شد و وزیر راه و شهرسازی نیز اخیرا اعلام کرده که رئیس‌جمهوری آنرا ابلاغ کرده است.

 

عضو هیئت رئیسه مجلس همچنین از پیگیری مجلس برای عملیاتی شدن سریع این طرح خبر داد. 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------