تصمیمی درباره قیمت نان گرفته نشده است/ نانوایی‌ها قیمت را خودسرانه افزایش ندهند



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,قیمت نان
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تصمیمی درباره قیمت نان گرفته نشده است. 

به گزارش فارس به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت محمدرضا کلامی با تاکید بر اینکه تصمیمی درباره قیمت نان گرفته نشده است گفت: در حال حاضر 80 درصد نانوایی های کشور آرد را بر پایه گندم۶۶۵ تومانی دریافت می کنند و 20 درصد نانوایی ها که با نام آزادپز فعالیت می کنند نیز آرد را بر پایه گندم ۹۰۰ تومانی تحویل می گیرند.

 

وی درباره دلایل اطلاق عنوان آزادپز به این دسته از نانوایی ها نیز گفت: در سال ۱۳۹۳، قیمت ۹۰۰ تومان برای گندم نانوایی‌ها با قیمت آزاد آن برابری داشت از این رو عنوان آزادپز به این دسته از نانوایی ها اطلاق شد اما امروز دولت با هدف حمایت از گندمکاران، گندم را به قیمت تضمینی ۱۷۰۰ تومان خریداری می کند، در نتیجه قیمت ۹۰۰ تومانی گندم برای برخی نانوایی ها نیز مشمول یارانه است.

 

مدیرکل دفتر برنامه ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت  بیان داشت: بررسی آنالیز هزینه‌های ناشی از مولفه‌های مرتبط با نان نظیر قیمت گندم و آرد، دستمزد و سایر موارد در کمیته‌ها در حال بررسی است.

 

کلامی افزود: با این وصف به دلیل تحویل آرد یارانه ای، چه به نانوایی های آزادپز و چه به نانوایی های دولتی، قیمت نان در هر دو مورد مشمول قیمت گذاری است و افزایش قیمت آن در شرایط کنونی منع قانونی دارد.

 

وی در پایان از تمامی فعالان این حوزه و نانوایی ها خواست از افزایش خودسرانه قیمت نان که غذای مهمی در سبد خانوار محسوب می شود خودداری کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------