آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بهار امسال با افزایش قیمت خودرو آغاز شد/ رشد بهای خودروهای داخلی به طور میانگین ۴۷میلیون تومان بود

بررسی بازار خودرو از ابتدای فروردین تاکنون نشان می‌دهد سال ۱۴۰۳ با تلاطم بازار آغاز شده است. به گزارش خبرآنلاین، این دومین…

دریافت برق رایگان با رعایت الگوی مصرف



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , برق رایگان
سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه وزارت نیرو مشوق‌های متنوعی در بخش خانگی برای کاهش مصرف در نظر گرفته است، گفت: مشترکان پرمصرفی که امسال میزان مصرف خود را به کمتر از الگوی مصرف کاهش دهند، می‌توانند به حدی از وزارت نیرو بستانکار شوند که تعرفه برق آن‌ها رایگان شود. 

«مصطفی رجبی‌مشهدی» امروز (یکشنبه) گفت: اگر مشترکی کم برق مصرف کند وزارت نیرو به صورت خودکار میزان برق کمتر مصرف شده را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته آن مشترک محاسبه خواهد کرد و آن را در تعرفه برق ضرب و عدد به دست آمده را برای دوره‌های بعدی صدور قبض مشترک منظور می‌کند.

 

وی افزود: بر این اساس مشترکان پرمصرف اگر زیر الگوی مصرف برق مصرف کنند، می‌توانند رقم بستانکاری خود را به حدی برسانند که تعرفه برق آن‌ها رایگان شود.

 

براساس آخرین پایش نقشه برق کشور (نهم تیر) مصرف برق افزایش تصاعدی داشت و ۱۵ استان کشور در محدوده زرد قرار گرفتند. (رنگ زرد نشان دهنده مناطقی است که مصرف برق آنها رو به افزایش است.)

 

مشترکان می‌توانند برای کاهش میزان مصرف برق در پیک روزانه که از ساعت ۱۲ تا ۱۶ تعیین شده از دور کند کولرهای آبی استفاده و کولرهای گازی و سایر وسایل سرمایشی را روی درجه ۲۴ تنظیم کنند.

 

همچنین مشترکان با استفاده نکردن همزمان از وسایل برقی پرمصرف مانند اتو، جارو برقی، ماشین ظرفشویی و لباسشویی در ساعت پیک مصرف یا استفاده از این وسایل در ساعت‌های پایانی شب یا اوایل صبح، می‌توانند در کاهش مصرف برق نقش بسزایی داشته باشند.

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------