آخرین وضعیت بازار اجاره‌بها در تهران



آپارتمان‌های عرضه‌شده در بازار املاک اجاری پایتخت اغلب با غلبه اجاره‌بهای درخواستی نسبت به مبلغ ودیعه نزد بنگاه‌های معاملات ملکی فایل شده‌اند.

به گزارش  دنیای اقتصاد  با شروع فصل تابستان بر تعداد فایل‌های عرضه‌شده در بازار اجاره‌بها افزوده شده؛ اما این وضعیت دست‌کم در طول ایام سپری شده از تیر ماه چندان به سهولت جست‌وجوی مستاجران کمک نکرده است. تحقیقات میدانی از بازار مسکن حاکی از این است که اغلب آپارتمان‌های اجاری موجود در بازار مسکن در حال حاضر از جنس فایل‌هایی هستند که موجران آنها به دریافت اجاره‌بها تمایل بیشتری دارد. آپارتمان‌های متوسط متراژ در مناطق مصرفی تهران اغلب با مبلغ ودیعه تا ۱۵۰ میلیون تومان و در مقابل اجاره‌بهای بیش از ۲ میلیون تومان فایل می‌شوند. این در حالی است که مستاجران اغلب تمایل دارند حداقل اجاره‌بهای ممکن را بپردازند و در مقابل بر اساس فرمول «یک میلیون تومان ودیعه معادل ۳۰ هزار تومان اجاره ماهانه»، چند ۱۰ میلیون تومان بر مبلغ رهن بیفزایند.

 

برخی از مشاوران املاک می‌گویند در هفته‌های اول تابستان فایل‌ها اغلب با غلبه اجاره ماهانه قیمت‌گذاری می‌شود؛ اما به تدریج ممکن است نسبت رهن و اجاره با توجه به واقعیت‌های قدرت خرید مستاجران قدری تغییر یابد و تعدیل شود. البته همواره گروهی از موجران هستند که ماندن در صف برای اجاره ملک آنها را مستاصل نمی‌کند و حاضرند زمان درازی را صبر کنند تا بتوانند آپارتمان را به بهای دلخواه خود اجاره دهند. با این حال موجران نباید فراموش کنند که فرصت طلایی نقل و انتقالات ملکی و افزایش تقاضای اجاره ملک محدود است و بهتر است با قیمت‌گذاری‌های پرت، فرصت‌سوزی نکنند؛ چراکه اجاره آپارتمان در فصل پاییز بسیار دشوارتر از تابستان خواهد بود.

 

 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , بازار اجاره‌بها

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------