آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

با حقوق ماهیانه کمتر از ۸ میلیون تومان نمی‌توان زندگی آبرومندانه در تهران داشت



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,حقوق ماهیانه
عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: در تهران و بعضی از شهرستان های دیگر با حقوق ماهیانه کمتر از ۷ یا ۸ میلیون تومان نمی توان زندگی آبرومندانه داشت.

 به گزارش ایلنا، در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۳۱ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میاندستور خود، گفت: از دولت می خواهم کار بازسازی خانه های ویران شده مسجدسلیمان را به دلیل زلزله شروع کند.

 

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: از اقدام مقتدرانه سپاه پاسداران در ادب کردن روباه پیر که  نوکری آمریکا تنزل پیدا کرده است تشکر و قدردانی کنم امیدوارم کشورهای همسایه و برادر منطقه از این کشورها دوری کند و سرزمین خود راپایگاه آنها نکنند که اگر جنگی رویداد فرصت فرار را هم به هیچکدامتان نخواهیم داد.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان داشت: از روزی که به عنوان وکیل مردم  وارد مجلس شده ام هیچ چیز برای خود نخواسته ام و  به جز با منافع مردم و کشورم با هیچ چیز دیگری قانع نشده ام و توانسته ام پروژه های مهمی هم که سال‌ها حسرت آنها را داشته‌ایم با همت دولتمردان در منطقه شروع و در حال اتمام هستند از این بابت از دولت و استاندار خوزستان قدردانی می‌کنم.

 

وی اظهار داشت: پروژه های مانند بیمارستان بزرگ باغملک، بزرگترین پروژه راه سازی هفتکل-باغملک-ایذه، بزرگترین اورژانس خوزستان در ایذه، پلی کلینیک، غربالگری، بلوک زایمان، پزشک قانونی، بزرگترین موزه جنوب غرب، بزرگترین پل کابلی کشور، پلیس راه، خانه کشتی، مجتمع ورزشی بانوان، درمان بستر، درمانگاه، حفاری چندین چند چاه، جاده ها روستایی، ساخت و نوسازی ۱۲۳ مدرسه، اخذ مجوز پتروشیمی پلی پروپیلن که متاسفانه تعدادی سودجو برای آن مشکل ایجاد کردند و ۱۰ ها پروژه بزرگ و کوچک، ذکر همین پروژه ها نشان دهند مظلومیت ما است که در سال های گذشته کاری نشده بود.

 

این نماینده مجلس عنوان کرد: یکی از مشکلات اساسی شهر ایذه مشکل محلی برای دفع زباله ها است که هنوز حل نشده و شاید از عهده شهرداری برنیاید، انتظار است وزارت کشور کمک کند و مدیریت پسماند را در ایذه انجام دهد.

 

خادمی در ادامه نطق میاندستور خود گفت: منطقه ما در بحران بی آبی به سر می برد،  رودخانه کارون ۲۰۰ کیلومتر از وسط بخش ها و روستاهای ما می گذرد اما نه آب شرب داریم نه کشاورزی، مافیای بخش دیگر آب چه بلایی بر سر مردمی کاملا ولایی  آورده اند، چند ۱۰ سال است که مدیریت آب کشور در دست یک گروه خاص با نگاه یکجانبه گرانه و ضد مناطق چهارمحال و خوزستان قرار گرفته است، به کجا شکایت ببریم، چرا نباید آب کارون به منطقه ما که در آن جاری است بدهند و به فکر انتقال بین حوزه ای بدون نگاه زیست محیطی باشد.

 

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: اگر آب کارون را به مناطق ما نرسانید، مافیای آب مسئول تنش با برادران دیگرمان خواهد بود، هرچه خواهش کردیم فریاد زدیم گوش شنوایی وجود ندارد تنها راه چاره ما این است دستمان را به سوی مقام معظم رهبری دراز و تمنا کنیم تا اجازه نفرمایند چنین ظلمی به مردم ما بشود، ما در کنار کارون تشنه، بیکار و بی نان هستیم.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: ظلم عجیب دیگری که به ما شد عدم اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری در خوزستان که یک متر مربع آن در شهرستان های حوزه انتخابیه بنده انجام نشد، این چه خیانتی است که مافیای آب و خاک به این مردم می کنند.

 

وی گفت: حضرت آقا، مقام معظم رهبری التماست می کنم سال ها است که مردم شرق خوزستان منتظر تشریف فرمایی حضرتعالی به این منطقه هستند، تمنا دارم که قدوم مبارکتان را به این مناطق بگذارید تا با مردم ما دیداری صورت گیرد.

 

این نماینده مجلس خطاب به رئیس جمهور و سایر دولتمردان چند ۱۰ سال گذشته، اظهار داشت: آیا می دانید بامردم ایران چه کرده اید؟ روز به روز سرمایه های مردم و ارزش پایه پولی کشور کاهش می یابد، جوانان بیکارند و در فقر به سر می برند و امکان ازدواج ندارد، پدران و مادران توان اداره زندگی خود را ندارد، کارتون خوابی، کوله بری، فقر، افسردگی بی داد می کند جامعه به دو قشر فقیر و ثروتمند تقسیم شده است.

 

خادمی تاکید کرد: در تهران و بعضی از شهرستان های دیگر با حقوق ماهیانه کمتر از ۷ یا ۸ میلیون تومان نمی توان زندگی آبرومندانه داشت، قیمت مواد غذایی و هزینه های زندگی در کشور گران تر از کشورهای غربی بوده اما دریافتی مردم حداکثر یک بیستم آنجا است همین جوانان خبرنگاری که می بینید حداکثر ماهیانه ۲۰۰ دلار می گیرند این در حالی است که برخی مسئولان و وزرا که معمولا همه با آن فامیلند دارای ثروت های باد آورده، با کاخ های افسانه ای هستند که فرزندان تعدادی از آنها در آمریکا، انگلیس و کانادا زندگی می کنند.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان داشت: ای مسئولین ارشد، ای سران، واقعا فرزندانتان در انگلیس، آمریکا و کانادا زندگی می کنند  آن وقت می خواهید با آن کشورها مبارزه کنید؟ از شما تقاضا دارم اگر فرزندانتان در آن کشورها نیستند تکذیب کنید و اگر هستند وای به حال این مردم.

 

وی مطرح کرد: آن کلید شفا بخش که قرار بود هم سانتریفیوژها را بچرخاند و هم چرخ زندگی مردم را، به جای باز کردن قفل های اشتغال و توسعه قفل های فقر، بدبختی، فساد، رانت و دزدی را باز کرد، چرا چنین شد؟ اگر می خواهید حرمت این مردم حفظ شود، مسئولیتی که ظرف ۴۰ سال گذشته به ثروت های افسانه ای رسیده اند و فرزندانشان در آمریکا و انگلیس هستند باید برکنار، محاکمه و همه اموال نامشروع آنها پس گرفته شود که چرا به اعتماد مردم خیانت کردند.

 

این نماینده مجلس توصیه کرد: ای مردم بخش اعظمی از این معضلات هم به مجلس و ما نمایندگان بر می گردد زیرا نظارت ما اثری ندارد، وظیفه نظارتی را فراموش کرده ایم چون بعضی ها با کمک دولت به مجلس می آیند وقتی با این شرایط به قوه مقننه بیایند یعنی وکیل الدوله نه وکیل مردم.

 

خادمی تاکید کرد:مردم فریب گروه هایی که یک شبه در زمان انتخابات تشکیل و تعدادی را با رانت های اقتصادی وارد لیست می کنند را نخورید، مطالعه کنید و کتاب بخوانید تا نه چنین دولتی داشته باشیم که با کلید فریب بخورید و نه مجلسی که با لیست تشکیل شود.

 

این عضو کمیسیون انرژی بیان داشت که اگر در رابطه با توتال صحبت کند هیات نظارت حق را به وزارت نفت می دهد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------