مرغ به کانال ۱۴هزار تومان برگشت/ قیمت فروش اصناف دلبخواهی شد



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , قیمت مرغ
درحالی که قیمت مرغ تا ۱۴هزار و ۵۰۰تومان کاهش یافته است، اما اصناف برای این محصول به‌صورت دل‌خواه قیمت‌گذاری می‌کنند، به‌طوری که این محصول در نقاط مختلف با قیمت‌های متفاوت و تا ۱۶هزار تومان نیز به فروش می‌رسد. 

به گزارش تسنیم در حالی که سقف قیمت مصوب مصرف کننده هر کیلوگرم مرغ 12هزار و 900 تومان است این محصول در بازار به قیمت های متفاوتی و بالاتر از نرخ مصوب خود به فروش می‌رسد. 

 

بر اساس تسنیم  هر کیلوگرم مرغ در خرده فروشی‌های تهران 14هزار و 500 تا 16هزار تومان به‌فروش  می‌رسد. هر کیلوگرم از  این محصول در روزهای گذشته  تا 17هزار تومان نیز بالا رفته بود، اما اکنون قیمت آن کاهش بیش از 2هزار تومانی داشته، اما هنوز بالاتر از نرخ مصوب است.

 

قیمت هر کیلوگرم  مرغ در خیابان پلیس تهران 14700 تومان، شهرک اندیشه تهران 14800 تومان، خیابان نجات‌اللهی 14500،  خیابان حبیب الهی  16 هزار تومان و در آیت الله کاشانی 15 هزار و 500 تومان به فروش رسد.

 

بنابراین گزارش پیش از این معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفته بود که فروش مرغ بالاتر از 12هزار و 900 تومان تخلف است و هیچ واحد صنفی و فروشگاهی حق عرضه مرغ بالاتر از این قیمت را  ندارد.

 

بنابراین گزارش قیمت مرغ در حالی افزایش یافته است که صادرات این محصول آزاد است و با قیمت‌های بالاتری به خارج از کشور صادر می‌شود.

 

اما مرغداران دلیل افزایش قیمت مرغ را تنشهای گرمایی در مرغداری‌ها و تلفات می‌دانند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------