آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

افزایش شاخص قیمت «اجاره بها» در استان تهران



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,اجاره بها
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران از افزایش ۱.۳ درصدی شاخص اجاره بهای این استان در بهار سال جاری خبر داد و افزود: تورم فصلی بهار ۱۳۹۸ در بخش مسکن استان تهران افزایش ۱.۳ درصدی را تجربه کرده است. 

نعمت الله ترکی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح تورم فصلی استان تهران در بخش مسکن گفت: یکی از بخش‌های مهم در برآورد شاخص قیمت مصرف کننده، بخش مسکن است؛ این بخش شامل زیر بخشهای "اجاره بهای واحدهای مسکونی" و "خدمات نگهداری و تعمیر واحد مسکونی " ( تعمیرات جزئی واحد مسکونی شامل لوله کشی، گچ‌کاری، برق کاری، نصب ایزوگام و..) است.

 

وی با اشاره به اینکه در بهار امسال شاخص قیمت اجاره بهای واحدهای مسکونی در مناطق شهری استان تهران، به عدد ۱.۱۵۸ رسید ه است افزود: این رقم نسبت به فصل قبل ۱.۳ درصد افزایش داشته این در حالی است که مقدار این شاخص برای کل کشور عدد ۰.۱۴۲ است. در این فصل بیشترین نرخ تورم فصلی مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ۱۴.۷ درصد افزایش و کمترین آن مربوط به استان لرستان با افزایش ۰.۶ درصدی است.

 

وی ادامه داد: درصد تغییرات شاخص قیمت اجاره بها در فصل بهار ۱۳۹۸ نسبت به فصل مشابه سال قبل یعنی فصل بهار ۱۳۹۷ (تورم نقطه به نقطه) در استان تهران،  ۱.۳۶ درصد بوده و در این فصل مقدار تورم نقطه به نقطه ی کشور ۶.۲۵ درصد اعلام شده است. ضمن آنکه کمترین مقدار این شاخص برای استان آذربایجان غربی با ۱.۱۰ درصد بدست آمده است.

 

ترکی درادامه افزود: به عبارتی خانوارهای استان تهران به طور متوسط ۱۰.۵ واحد درصد بیشتر از میانگین کل کشور و خانوارهای استان آذربایجان غربی ۱۵.۵ واحد درصد کمتر از میانگین کل کشور در بخش اجاره بها هزینه کرده‌اند. با توجه به اعداد مربوط به تورم نقطه به نقطه، تنها سه استان تهران، چهار محال و بختیاری و لرستان بالاتر از میانگین کل کشور بوده‌اند. در حقیقت نرخ تورم چهار فصل منتهی به فصل بهار ۱۳۹۸ نسبت به دوره مشابه سال قبل در بخش اجاره بها، برابر ۲۲.۶ درصد است. اطلاع مذکور در استان تهران ۰.۳۳ (درصد) بیشترین عدد و در استان آذربایجان غربی ۷.۸ (درصد) کمترین عدد را نشان می دهد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------