آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

نوبخت: دولت هزینه‌های مرتبط با سفره مردم را محدود نمی‌کند



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,نوبخت

معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: با وجود تنگناها، فشارها و محدودیت های مالی، دولت مصمم است که هزینه های مرتبط با سفره مردم را محدود نکند. 

به گزارش ایرنا محمدباقر نوبخت روز دوشنبه در آیین افتتاحیه ۲ ایستگاه بخش شرقی خط ۷ مترو تهران در ایستگاه میدان محمدیه تهران افزود:‌ اینک کشور با شدیدترین تحریم های تاریخ معاصر مواجه است.

 

به گفته وی تحریم‌های بی‌سابقه از سال گذشته آغاز شد و در افزایش قیمت ارز و همچنین کالاها نیز تاثیر گذاشت.

 

نوبخت افزود: در گذشته دشمن، ملت ایران را در بخش غذا و دارو تحریم نکرده بود که این تحریم‌ها بار سنگینی بر دوش دولت گذاشته است.

 

وی تاکید کرد:‌ با وجود همه محدودیت‌ها در منابع مالی اما هرماه به حدود ۸۰ میلیون نفر یاردانه پرداخت می‌شود زیرا مصمم هستیم که هزینه های مرتبط با سفره مردم محدود نشود.

 

باد قیمت‌ها را پایین نیاورده

معاون رییس جمهوری با اشاره مدیریت انجام شده برای شرایط اقتصادی جامعه توسط دولت گفت: باد قیمت‌ها را پایین نیاورده بلکه اراده و تلاش دولتمردان بوده که اقدام مهم ایجاد ثبات در قیمت‌ها بویژه در نرخ ارز در این شرایط اقتصادی ایجاد شود.

 

وی با اشاره به محدودیت های دولت در منابع مالی گفت: سال گذشته ۵۴ هزار میلیارد تومان برای طرح های عمرانی اختصاص دادیم که امسال این مبلغ به ۴۳ هزار میلیارد تومان کاهش یافته است.

 

نوبخت با اشاره به اینکه ثبات قیمت ارز و نیز تلاش ها برای تثبیت قیمت کالاها با مدیریت و تدبیر انجام شده اظهارداشت: این را به یاد داشته باشید که امسال دولت ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پاداش بازنشستگی پرداخت.

 

وی اضافه کرد:‌ همچنین پنج هزار میلیارد تومان دیگر نیز تحت عنوان افزایش حقوق به بازنشستگان پرداخت و ۲۰ درصد افزایش حقوق نیز ماه گذشته، پنج روز زودتر به حقوق بگیران کشور پرداخت شد.

 

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت با اینهمه فشار و محدودیت های منابع کشور را با ۶۹ هزار میلیارد تومان بودجه کمتر در مقایسه با سال گذشته اداره می‌کند.

 

وی تاکید کرد: دولت به هزینه های جاری که با سفره های مردم ارتباط دارد و نیز ارائه خدمات و حقوق کارکنان و بازنشستگان توجه ویژه دارد.

 

تدبیر به‌موقع برای ثبات در بازار

نوبخت گفت:‌ دولت با تدبیر به‌موقع سبب ایجاد آرامش و ثبات قیمت ارز شد که این کار با همکاری بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و همه عوامل در فضایی همراه با آرامش حاصل شد.

 

معاون رییس جمهوری با بیان اینکه دولت همچنان در مسیر ثبات قیمت کالاها گام بر می‌دارد افزود: دولت تلاش می کند با همین آرامش همچنان که در ثبات بازار ارز موفق بودیم در این مسیر هم گام برداریم اما توجه داشته باشید که دولت با تحریم های ناجوانمردانه و فشارهای زیادی مواجه است.

 

تلاش برخی برای القای خبرهای دروغ به جامعه 

وی همچنین با گلایه از برخی اقدامات در فضای مجازی گفت: الان با شرایط متفاوتی نسبت به گذشته مواجه هستیم اما برخی افراد در فضای مجازی تلاش دارند از فضای فعلی جامعه دور شوند و با القای خبرهای دروغ، ذهنیت و احساس افکارعمومی را مشغول کنند.

 

نوبخت گفت: البته ما فرصت پرداختن به این اقدامات و خبرسازی‌ها را نداریم و تلاش می کنیم به دور از احساس مسائل واقعی کشور را به مردم بیان کنیم.

 

افتتاح فاز اول آزادراه شمال در روزهای آینده

وی ادامه داد:‌ باوجود همه فشارها تلاش در خدمت‌رسانی به مردم بویژه در توسعه خطوط ریلی و جاده ای ادامه دارد و طی روزهای آینده نیز شاهد افتتاح فاز نخست جاده تهران- شمال خواهیم بود.

 

نوبخت گفت: با افتتاح این طرح  ۶۹ کیلومتر از تهران به چالوس نزدیک‌تر می شود و یک ساعت و نیم تا یک ساعت و ۴۵ دقفیقه نیز فاصله زمانی این مسافت کاهش می‌یابد.

 

تاکید دولت بر توسعه حمل و نقل ریلی

معاون رییس‌جمهوری همچنین با بیان اینکه دولت بر توسعه حمل و نقل ریلی تاکید دارد افزود: امسال تلاش داریم یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از طریق فروش اوراق مشارکت تامین کنیم که نیمی از آن امسال در اختیار شهرداری تهران قرار می‌گیرد.

 

وی با تشریح اقدامات دولت برای توسعه خطوط ریلی در استان‌های مختلف کشور گفت:‌ دولت مصمم است به مردم خدمات حمل و نقلی مناسب ارائه دهد به همین منظور با وزارت راه و شهرسازی برای تامین واگن تفاهم‌نامه امضا کرده‌ایم که برای تامین واگن‌های مورد نیاز از شرکت های داخلی استفاده کنیم.

 

نوبخت همچنین گفت که تلاش می‌شود اعتباری نیز برای ساخت و تامین واگن قطار مترو و توسعه اشتغالزایی در اختیار شهرداری قرار گیرد.

 

به گزارش ایرنا امروز ۲ ایستگاه بخش شرقی خط ۷ مترو تهران شامل میدان های محمدیه و بسیج به صورت رسمی افتتاح شد؛ درهای این ایستگاه ها روز دوشنبه هفته گذشته به روی مردم باز شده بود.

 

خط ۷ مترو تهران به‌ طول ۲۷ کیلومتر و ۲۲ ایستگاه از ورزشگاه جهان پهلوان تختی در جنوب شرق تهران آغاز و پس از عبور از مناطق پر جمعیتی مانند بزرگراه شهید آیت‌الله محلاتی، خیابان مولوی، خیابان هلال احمر، خیابان قزوین، بزرگراه شهید نواب صفوی، خیابان آزادی، میدان توحید، برج و بیمارستان میلاد و میدان صنعت به میدان بوستان در سعادت آباد ختم می‌شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------