افزایش نگرانی مردم آمریکا نسبت به اقتصاد کشورشان



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,رشد اقتصادی
نظرسنجی جدید یک دانشگاه آمریکایی نشان دهنده تضعیف اطمینان خاطر مردم آمریکا به شرایط اقتصادی است.

به گزارش ایسنا به نقل از بیزینس اینسایدر، در اتفاقی که می‌تواند کمپین دونالد ترامپ برای انتخاب مجدد به عنوان رئیس جمهور آمریکا را تحت الشعاع قرار دهد، اطمینان مردم آمریکا نسبت به شرایط اقتصاد این کشور کاهش پیدا کرده است. طبق نظرسنجی صورت گرفته توسط دانشگاه "کینیپیاک" این کشور، ۳۷ درصد مردم معتقدند شرایط اقتصاد آمریکا بدتر شده و ۳۱ درصد معتقد بوده‌اند، شرایط بهتر شده است.

 

این برای نخستین بار در دو سال اخیر است که شمار افراد بدبین به اقتصاد در این نظرسنجی از شمار افراد خوش‌بین پیشی گرفته است. ماری اسنو، از دست‌اندرکاران این نظرسنجی گفت: با تشدید تنش‌های تجاری با چین، اطمینان به شرایط اقتصاد کاهش یافته است.

 

هم چنین ۴۹ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کرده‌اند که عملکرد اقتصادی دولت ترامپ را تایید نمی‌کنند. جنگ تجاری بین آمریکا و چین در روزهای اخیر وارد فاز تقابلی جدیدی شده است و بسیاری از تولیدکنندگان واردکنندگان آمریکایی با افزایش تعرفه‌ها دچار مشکلات متعددی شده‌اند.

 

کاهش رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه دوم سال باعث شد تا بانک مرکزی این کشور برای نخستین بار در طول ۱۰ سال اخیر به کاهش نرخ بهره تن دهد. در این نظرسنجی ۴۱ درصد شرکت کنندگان معتقد بوده‌اند که ترامپ در حال آسیب زدن به اقتصاد آمریکاست و ۳۷ درصد معتقد بوده‌اند او به اقتصاد کمک کرده است.

 

اقتصاد در کمپین انتخاباتی ترامپ جایگاه خیلی ویژه‌ای دارد و او ماه گذشته در کمپین انتخاباتی خود در نیو همپشایر گفته بود مردم این کشور چاره‌ای به جز رای دادن به وی ندارند، مگر این که بپذیرند با اقتصاد بدتری مواجه شوند. وی افزود: اگر من انتخاب نشوم، بازارها سقوط خواهند کرد و وضعیت از سال ۲۰۲۰ بد خواهد شد.

 

لین فرانکو، مدیر موسسه "کانفرنس بورد" گفت: در حالی که بخش‌هایی از اقتصاد با کندی مواجه شده است، مصرف‌کنندگان هنوز تمایل به خرج کردن دارند، با این حال اگر تنش‌های اخیر تجاری تشدید شود، ممکن است روی خوش‌بینی مردم به شرایط اقتصادی و چشم انداز اقتصادی در کوتاه مدت اثر منفی بگذارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------