آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بهار امسال با افزایش قیمت خودرو آغاز شد/ رشد بهای خودروهای داخلی به طور میانگین ۴۷میلیون تومان بود

بررسی بازار خودرو از ابتدای فروردین تاکنون نشان می‌دهد سال ۱۴۰۳ با تلاطم بازار آغاز شده است. به گزارش خبرآنلاین، این دومین…

روند کاهشی قیمت گوشت/ رشد ۷.۳ درصد نرخ آب، برق و سوخت



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,قیمت گوشت
مرکز آمار ایران اعلام کرد: طی شهریور ماه سال جاری، نرخ انواع گوشت روند کاهشی به خود گرفت؛ اما از سوی دیگر، نرخ خدمات همچون آب، برق و سوخت، آموزش و تفریح و فرهنگ با رشد مواجه شده است. 

به گزارش  مهر، تغییرات نرخ کالاها و خدمات به استناد گزارش مرکز آمار در شهریورماه نشان می‌دهد که نرخ گروه خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها، نسبت به مرداد ماه کاهش  ۱.۴ درصدی داشته؛ در حالی که نسبت به شهریور ماه سال قبل رشد ۴۶ درصدی یافته است.

 

در این گروه، رشد نرخ کالاها نسبت به مرداد ماه برای نان و غلات یک درصد، شیر، پنیر و تخم مرغ ۱.۴ درصد، روغن‌ها و چربی‌ها ۰.۴ درصد، شکر، مربا، عسل، شکلات و شیرینی ۰.۳ درصد و چای، قهوه، کاکائو، نوشابه و آب میوه ۵.۱ درصد بود.

 

از سوی دیگر، آمارها نشان می‌دهد در این گروه، نرخ گوشت قرمز و سفید و فرآورده‌های آنها ۱.۳ درصد، گوشت قرمز و گوشت ماکیان ۱.۳ درصد، ماهی‌ها و صدف داران ۱.۳ درصد، میوه و خشکبار ۵.۶ درصد، خوراکی ها ۱.۷ درصد و سبزیجات ۶.۸ درصد با کاهش مواجه شده است.

 

البته نرخ کالاهای این گروه، نسبت به شهریور ماه سال گذشته (تورم نقطه به نقطه) با رشد چشم گیری مواجه بوده است؛ به گونه‌ای که به ترتیب برای خوراکی‌ها ۴۵ درصد، نان و غلات ۳۶.۹ درصد، گوشت قرمز و سفید و فرآورده‌های آنها ۶۳ درصد، گوشت قرمز و گوشت ماکیان ۶۲.۴ درصد، ماهی‌ها و صدف داران ۶۷.۳ درصد، شیر، پنیر و تخم مرغ ۳۸.۹ درصد، روغن‌ها و چربی‌ها ۳۷.۸ درصد، میوه و خشکبار ۲۵.۴ درصد، سبزیجات ۴۰ درصد، شکر، مربا، عسل، شکلات و شیرینی ۵۳.۲ درصد، چای، قهوه، کاکائو، نوشابه و آب میوه ۶۸.۲ درصد و محصولات خوراکی طبقه بندی نشده در جای دیگر ۸۴.۹ درصد رشد را شاهد بودیم.

 

 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,قیمت گوشت

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------