آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

شکایت از قنادی‌های لاکچری اینستاگرامی/ صادرات چمدانی شیرینی به کانادا



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , قنادی‌های لاکچری
رئیس اتحادیه قنادان تهران با اشاره به اینکه هیچ ممنوعیت صادراتی برای شیرینی و محصولات قنادی وجود ندارد از صادرات چمدانی شیرینی به کانادا خبر داد.

به گزارش تسنیم، علی بهره‌مند با اشاره به برگزاری دومین نمایشگاه توانمندی‌های قنادان ایران، از 23 تا 26 مهر ماه و استقبال قنادان تهران و کشور از این نمایشگاه اظهار کرد:‌ در استان تهران بالغ بر 3000 واحد صنفی قنادی و در سراسر کشور بیش از 35000 قنادی دارای مجوز وجود دارند که بر اساس برآوردهای موجود، بیش از 700 هزار نفر در این بخش مشغول فعالیتند.

 

تلاش برای صادرات شیرینی ایران به 15 کشور همسایه

رئیس اتحادیه قنادان افزود: با توجه به فعالیت این تعداد در صنف قنادی و توانمندی‌های بالای آن‌ها، این نمایشگاه برای دومین سال متوالی برگزار می شود و علی‌رغم آنکه تمامی شرکت‌کنندگان ایرانی هستند ولی از مسئولان کشورهای همسایه و منطقه دعوت به عمل آمده تا به عنوان بازدیدکننده در این نمایشگاه حاضر شوند و در جریان توانمندی‌های ایران در این صنعت قرار گیرند.

 

وی تاکید کرد: همچنین با توجه به اشتراکات ذائقه بسیاری از مردم کشورهای همسایه، از اتاق‌های بازرگانی 15 کشور همسایه دعوت به عمل آمده تا بتوانیم با معرفی توانمندی‌های خود در این بخش، جایگاه مناسبی در بازار 400 میلیونی این کشورها پیدا کنیم و امیدواریم در جریان برگزاری این نمایشگاه، خوشه‌های صادراتی شکل بگیرد.

 

به گفته بهره‌مند، امسال میزان شرکت کنندگان در دومین نمایشگاه توانمندی‌های قنادان ایران، 300 درصد رشد داشته است.

 

صادرات چمدانی شیرینی از ایران به کانادا

رئیس اتحادیه قنادان تهران در پاسخ به سوال تسنیم درباره شائبه ممنوع بودن صادرات محصولات قنادی و شیرینی با توجه به مواداولیه مشمول یارانه‌های دولتی گفت: با توجه به اینکه محصولات قنادی و شیرینی‌ها جزو اقلام لوکس محسوب می‌شوند مدت‌ها است که هیچ یارانه‌ای به مواد اولیه قنادی تخصیص داده نشده است و هیچ سوبسیدی به صنف قنادان داده نمی‌شود؛ لذا هیچ ممنوعیت صادراتی برای صادرات شیرینی و محصولات قنادی کشور وجود ندارد.

 

رئیس اتحادیه قنادان ادامه داد: البته علی‌رغم این موضوع، صادرات شیرینی در کشورمان در حجم قابل توجهی نیست و در حجم‌های کم و اصطلاحاً به صورت چمدانی به برخی کشورهای اروپایی و کانادا انجام می‌شود.

 

از قنادی‌های لاکچری تهران تا قنادی‌های اینستاگرامی

وی در پاسخ به سوال دیگر تسنیم درخصوص فعالیت قنادی‌های لاکچری و فروش شیرینی‌های خاص با قیمت‌های بسیار بالا گفت: در برخی از شیرینی‌ها با توجه به نوع آن‌ها، از متریال خاص، مغزها و شکلات‌های بسیار مرغوب استفاده می‌شود و طبیعی است که با توجه به هزینه تمام شده بالای این شیرینی‌ها، قیمت آن‌ها نیز بالا باشد ولی این به معنای عدم نظارت ما با این قبیل شیرینی‌ها نیست.

 

بهره‌مند با گلایه از برخی صفحات اینستاگرامی که اقدام به فروش انواع شیرینی می‌کنند گفت: ما نسبت به فعالیت این افراد در شبکه‌های مجازی معترضیم و البته این اعتراض ما به دلیل فروش آن‌ها در شبکه‌های مجازی نیست بلکه این اعتراض به دلیل است آن که اولاً این افراد بدون مجوزهای بهداشتی اقدام به طبخ و فروش شیرینی می‌کنند و در ثانی این محصولات را با قیمت‌های هنگفت به فروش می‌رسانند.

 

رئیس اتحادیه قنادان تهران با بیان اینکه آمار دقیقی از تعداد این صفحات در دست ندارد گفت: بر همین اساس شکایت‌هایی را از این افراد به کمیسیون‌های بهداشتی و کمیسیون اقتصادی مجلس ارائه کرده‌ایم.

 

وقتی قیمت کارتنِ شیرینی از خودِ شیرینی بالاتر می‌رود 

وی در ادامه با اشاره به موضوع گران شدن قیمت مقوا و کارتن‌های شیرینی گفت: به دنبال اتفاقاتی که در بازار کاغذ افتاد و در پی گرانی کاغذ، همکاران ما نیز با گرانی قیمت مقوا مواجه شدند و این در حالی بود که در یک بازه زمانی، قیمت مقوا کیلویی 26 هزار تومان شده بود و قیمت هر کیلو شیرینی 20 هزار تومان بود که البته در حال حاضر این موضوع تا اندازه‌ای متعادل شده است.

 

بهره‌مند خاطرنشان کرد: بر همین اساس با مجوز سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مقرر شد تا قیمت فروش شیرینی، با احتساب وزن کارتن محاسبه شود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------