اگر دلار 4200 تومانی داده نمی‌شد، به هر ایرانی 2/5 میلیون می‌رسید



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,ارز ۴۲۰۰ تومانی
یک محاسبه ساده نشان می‌دهد که اگر دولت ۱۸ میلیارد دلار ارز با نرخ ۴۲۰۰ تومان را به طور مساوی میان ۸۰ میلیون ایرانی تقسیم کرده بود، به هر نفر ۲۲۵ دلار می‌رسید. این رقم به نرخ امروز (هر دلار ۱۱۳۰۰ تومان) بیش از ۵/ ۲ میلیون تومان ارزش دارد. به عبارت دیگر سهم هر خانوار ۴نفره از ارز ۴۲۰۰ تومانی حدود ۱۰ میلیون تومان می‌شد.

 به گزارش  نود اقتصادی ، رئیس جمهور در نشست خبری اخیر خود مدعی شده بود که ۱۸ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی در سال ۹۷ را به مردم داده است.

 

با توجه به سخنان روحانی، یک محاسبه ساده نشان می‌دهد که اگر دولت ۱۸ میلیارد دلار ارز با نرخ ۴۲۰۰ تومان را به طور مساوی میان ۸۰ میلیون ایرانی تقسیم کرده بود، به هر نفر ۲۲۵ دلار می‌رسید. این رقم به نرخ امروز (هر دلار ۱۱۳۰۰ تومان) بیش از ۵/ ۲ میلیون تومان ارزش دارد. به عبارت دیگر سهم هر خانوار ۴نفره از ارز ۴۲۰۰ تومانی حدود ۱۰ میلیون تومان می‌شد. قطعا اگر دولت این منابع ارزی را به طور مساوی میان مردم تقسیم کرده بود، اقشار متوسط و کم‌درآمد عایدی مناسبی به دست می‌آوردند که در شرایط فشار شدید تورمی و نابسامانی بازار، می‌توانست موجب جلوگیری از سقوط قدرت خرید آنها شود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------