آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

امکان دریافت رمز دوم کارت‌های بانکی برای گوشی‌های غیر هوشمند فراهم شد



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , رمز دوم کارت‌های بانکی ب
با راه‌اندازی سامانه‌ای جدید، از این پس دارندگان گوشی‌های تلفن همراه غیرهوشمند نیز امکان دریافت رمز دوم یکبار مصرف برای کارت‌های بانکی را خواهند داشت.

با توجه به رواج فیشینگ و سرقت‌های سایبری از حساب های بانکی، استفاده از رمز دوم یکبار مصرف در دستور کار نظام بانکی کشور قرار گرفته است.

 

از جمله انتقاداتی که نسبت به طرح استفاده از رمز دوم یکبار مصرف وارد شده، بی‌توجهی بانک‌ها به گوشی های غیرهوشمند بوده است بهطوری که تاکنون برای استفاده از رمز دوم یکبار مصرف، بانک‌ها، اپلیکیشن‌ها و نرم افزارهایی را ارایه کرده بودند که قابلیت استفاده در گوشی‌های هوشمند را دارد.

 

 به گزارش بانک ملی ایران، پیش از این تنها اپلیکیشن ۶۰ رمز یکبار مصرف را در اختیار دارندگان گوشی های هوشمند قرار می داد، اما اکنون سامانه USSD طراحی شده، شرایطی ساده‌تر را برای دریافت رمز توسط گوشی های غیرهوشمند فراهم کرده است.

 

در این روش، مشتری می تواند ابتدا با وارد کردن کد دستوری #۶۰*۷۳۷* در سامانه ثبت نام کرده و پس از دریافت کد فعالسازی، مراحل ثبت نام را ادامه دهد.

 

سپس تنها با یک بار مراجعه به دستگاه خودپرداز و انتخاب عملیات رمز، وارد منوی فعالسازی رمز یکبار مصرف دوم شده و مشخصات لازم را وارد کند.

 

از این پس، دارنده گوشی تلفن همراه غیرهوشمند می تواند به سادگی از طریق همین کد دستوری، هر بار یک رمز دوم یکبار مصرف دریافت کند.

 

استفاده از کد دستوری برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف منحصر به گوشی های غیرهوشمند نیست، اما دارندگان گوشی های هوشمند باید توجه کنند که اگر پیش از این اپلیکیشن ۶۰ و رمزبان را نصب کرده باشند، با استفاده از کد دستوری، رمز دریافتی پیشین آنها نامعتبر خواهد شد.

 

 

 ایرنا  

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------