با استفاده از کارت سوخت شخصی، سهمیه آن کاهش نمی‌یابد



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,کارت سوخت
عده‌ای از افراد گمان می‌کنند که با استفاده از کارت سوخت شخصی از سهمیه بنزین خود می‌کاهند اما اینگونه نیست و آنطور که وزیر نفت نیز صراحتا اعلام کرده است، جای هیچ گونه نگرانی در این خصوص وجود ندارد. 

به‌گزارش ایسنا، اوایل خردادماه بود که خبر طرح الزام استفاده از کارت سوخت شخصی منتشر شد و آن‌طور که شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی اعلام کرد، قرار بر این بود که ابتدا این طرح در ۲۰ مردادماه در چهار کلان‌شهر و سپس در کل کشور اجرایی شود. البته تاریخ اجرای این طرح از سوی شرکت ملی پخش به ۲۲ مردادماه تغییر یافت و از این تاریخ این طرح به طور رسمی آغاز به‌کار کرد.

 

با این وجود تا اول شهریورماه، شاهد تغییرات چندانی در این حوزه نبودیم؛ چراکه کارت سوخت جایگاه‌داران در اختیار تمام متقاضیان قرار داشت و هر فردی می‌توانست هر میزانی که تقاضا داشت، سوخت‌گیری کند. اما از اول شهریورماه به بعد میزان سوخت‌گیری با کارت آزاد جایگاه‌ها در کل کشور در هر بار سوخت‌گیری، از ۶۰ لیتر به ۳۰ لیتر کاهش یافت و به‌تازگی نیز در تاریخ ۱۶ مهرماه، بار دیگر سهمیه کارت سوخت جایگاه‌داران به ۲۰ لیتر در هر بار سوخت‌گیری کاهش پیدا کرد.

 

در این بین زمزمه‌هایی نیز مبنی بر کاهش مجدد این سهمیه به گوش می‌رسد که طبق گفته‌های فاطمه کاهی - سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی - به ایسنا، قرار بر این بود که سهمیه کارت سوخت جایگاه‌داران به صورت پلکانی کاهش یابد اما تاکنون برنامه جدیدی ابلاغ نشده است.

 

با این وجود همچنان استقبال از کارت سوخت شخصی در میان مالکان وسایل نقلیه بسیار کم است. یکی از دلایلی که برای این مساله مطرح می‌شود نگرانی افراد در مورد کاهش سهمیه کارت سوخت شخصی است که بیژن زنگنه وزیر نفت در این باره توضیحاتی را اعلام کرده است که طبق آن دلیل کاهش سهمیه سوخت جایگاه‌داران نیز، ترغیب مردم به استفاده از کارت شخصی است؛ اکنون بیش از ۹۶ درصد کارت سوخت دست مردم است و باید از آن  استفاده کنند.  

 

به گفته وزیر نفت، بسیاری گمان می‌کنند در صورت استفاده از کارت شخصی، سهمیه آن کاهش می‌یابد، در حالیکه بنزین سهمیه‌بندی نشده است؛ مردم هر میزان بخواهند می‌توانند از کارت سوخت شخصی سوختگیری کنند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------