وزارت اطلاعات: عامل قاچاق ارزی کشور شناسایی و دستگیر شد



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,وزارت اطلاعات
وزارت اطلاعات از بازداشت یکی از قاچاقچیان ارز که در زمینه «خرید و فروش ارز» و «صدور حواله‌های ارزی غیرمجاز» در استان یزد فعالیت داشته، خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی وزارت اطلاعات، در اطلاعیه روز سه‌شنبه این وزارتخانه آمده است: طی اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی سربازان گمنام امام زمان(عج)  در اداره کل اطلاعات استان یزد در نیمه ابتدایی سال جاری، یکی از قاچاقچیان ارز که در زمینه «خرید و فروش ارز» و «صدور حواله‌های ارزی غیرمجاز» فعالیت داشته است، پس از شناسایی با دستور مرجع قضایی دستگیر شد.

 

این اطلاعیه افزود: متهم این پرونده بدون رعایت قوانین و مقررات بانکی کشور و همچنین عدم اخذ مجوز از بانک ‌مرکزی، اقدام به «خرید و فروش ارز» و «صدور حوالجات ارزی» به صورت مخفیانه کرده است؛ وی در بازه زمانی دو سال با سوء استفاده از حساب‌های بانکی اعضای خانواده خود، مرتکب قاچاق ارز به ارزش تقریبی ۳۰۰ میلیارد ریال شده است.

 

وزارت اطلاعات تصریح کرد: علاوه بر این، در جریان بازرسی از منزل این متهم مقادیر قابل توجهی ارز خارجی شامل «دلار، یورو، پوند، دینار، بات تایلند، یوان چین، لیر ترکیه و منات آذربایجان» به همراه دستگاه تست ارز و همچنین چند دستگاه پوز کشف و ضبط شده است.

 

این اطلاعیه اضافه کرد: براساس بررسی‌های به عمل آمده، مشخص شد اکثر مشتریانی که در این پرونده با متهم در ارتباط بودند از سودجویان استان یزد بوده که در جریان نوسانات ارزی سال گذشته، ‌سرمایه‌های ریالی خود را به ارز تبدیل کرده و به بهانه خرید ملک، زمین و غیره، منابع ارزی کشور را به مقصد کشورهایی همچون گرجستان و کانادا خارج کردند.

 

وزارت اطلاعات یادآور شد: همچنین تحقیقات از اشخاصی که مرتکب خرید ارز به صورت غیرمجاز شده‌اند، نیز ادامه دارد.  

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------