آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

کمبود یک و نیم میلیون خانه در کشور



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,واحد مسکونی
 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با اشاره به کمبود حدود یک و نیم میلیون واحد مسکونی در کشور، اجرایی شدن طرح اقدام ملی را گامی موثر در رفع این کمبود طی فرآیندی چند ساله دانست. 

محمودرضا رضایی کوچی، چهارشنبه در اجلاس مدیران صنعت ساختمان جنوب کشور در شیراز گفت: برگزاری این اجلاس که با حمایت استانداری فارس و همکاری بخش‌های مختلف محقق شد، گامی برای فراهم کردن زمینه‌های رونق ساخت و ساز خصوصا در بخش مسکن است.

 

او هموار سازی مسیر سرمایه‌گذاری در این بخش و هدایت سرمایه‌گذاران به سمت نیازهای واقعی جامعه را از اهداف این اجلاس ذکر و خاطرنشان کرد: در این اجلاس محوریت بخش خصوصی اعم از تولید کنندگان مصالح ساختمانی، سازندگان، مجریان، مهندسان و به طور کلی حضور همه عناصر درگیر در بخش ساخت و ساز، از وجوه متمایز این اجلاس 2 روزه است.

 

رضایی ادامه داد: در این اجلاس سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان حوزه مسکن گرد هم آمده‌اند تا در یک گفت‌وگوی چند جانبه فرصت‌های موجود در کشور را شناسایی کرده و زمینه به میدان آمدن همه ظرفیت‌ها و رونق ساخت و ساز را فراهم کنند.

 

او با بیان اینکه در ایران 24 میلیون و 200 هزار خانوار زندگی می‌کنند، گفت: تعداد واحدهای مسکونی موجود در کشور 22 میلیون و 800 هزار واحد است که این نشان از کمبود حدود 1.5 میلیونی مسکن در کشور دارد.

 

وی طرح اقدام ملی مسکن را از سیاست‌های اصلی دولت در شرایط کنونی کشور دانست و افرود: براساس این سیاست، دولت در قالب تامین تسهیلات و زمین سعی در تعادل بخشی به عرضه و تقاضای مسکن دارد.

 

رضایی کوچی ادامه داد: در این طرح قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای مختلف احداث شود که ۲۰۰ هزار واحد آن در شهرهای جدید و ۱۰۰ هزار واحد در بافت‌های ناکارآمد و مابقی از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخته می شود.

 

معاون استانداری فارس با بیان اینکه گروه‌های واقعی نیازمند مسکن و دهک‌های پائین جامعه، هدف اصلی این طرح هستند، گفت: بررسی فرصت‌های سرمایه گذاری و ساخت و ساز در حوزه گردشگری و سلامت و صدور کالا و خدمات فنی مهندسی از دیگر موضوعاتی است که در این اجلاس به آن پرداخته می‌شود.

 

افزایش سطح ارتباطات و هماهنگی بین مدیران تصمیم سازان حوزه ساختمان جنوب کشور، گسترش مراودات تجاری بین تولید کنندگان، خدمات دهندگان و مصرف کنندگان، امکان‌سنجی تعاملات و سرمایه گذاری های بین المللی و صدور کالا و خدمات فنی مهندسی، عارضه یابی طرح های دولت در حوزه صنعت ساختمان، تعیین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه ساخت و ایجاد مشوق ها در بازار مسکن، معرفی طرح ها و پروژه های قابل سرمایه‌گذاری از جمله اهداف این اجلاس بود که معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس به آنها اشاره کرد.

 

به گفته رضایی کوچی دومین روز این اجلاس شامل برنامه هایی با موضوعات فرصت سرمایه گذاری و حضور در کشورهای عراق و سوریه، صدور کالا و خدمات فنی مهندسی به کشورهای قطر و عمان و افغانستان، معرفی فرصت های سرمایه گذاری در بافت تاریخی شیراز، معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهر سلامت شیراز، معرفی فرصت های سرمایه گذاری شهرداری شیراز و ... است.

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------