اعتراض ۵.۴ میلیون خانوار به دریافت نکردن یارانه بنزین



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,یارانه بنزین
سخنگوی ستاد شناسایی طرح حمایت معیشتی از اعتراض ۵.۴ میلیون سرپرست خانوار به دریافت نکردن یارانه بنزین خبر داد و گفت: در این طرح افرادی با مشاغل خاص همچون پزشکان، اعضای هیئت علمی، قضات و وکلا و کارمندان و مدیران ارشد دولتی حذف شدند. 

  به گزارش تسنیم؛ حسین میرزایی سخنگوی ستاد شناسایی طرح حمایت معیشتی اظهار کرد: مجموعا ۷۶ میلیون نفر در کشور یارانه بگیر هستند که ما باید ۱۶ میلیون نفر را انتخاب کنیم و ۸ میلیون نفر از جمعیت کشور یارانه دریافت نکردند و ۱۶ میلیون نفر نیز مشمول طرح یارانه نیستند که در مجموع ۲۵ میلیون نفر از دریافت طرح معیشتی حذف شدند.

 

سخنگوی ستاد شناسایی طرح حمایت های معیشتی افزود: در این طرح افرادی با مشاغل خاص همچون پزشکان، اعضای هیئت علمی، قضات و وکلا و کارمندان و مدیران ارشد دولتی حذف شدند که در صورت درخواست رسیدگی مجدد نیز به دلیل دریافتی‌های بالای درآمدی از این طرح بهره مند نخواهند شد.

 

وی در خصوص اقدامات شناسایی افراد مشمول و غیر مشمول دریافت این طرح گفت: مکانیزم شناسایی و راستی آزمایی اطلاعات افراد بر مبنای کد ملی طراحی شده است که تمامی دارایی‌ها ی افراد همچون املاک و مستغلات، خودرو و دارایی بانکی در سیستم کد ملی لحاظ شده است.

 

میرزایی در خصوص این سوال که نداشتن خانه شرط دریافت طرح معیشتی هستند، توضیح داد: گاهی برخی از مستاجران با اجاره بهای ۴۰ میلیونی مبادرت به اجاره منزل در مناطق شمالی شهر می‌کنند بنابراین نداشتن املاک از شروط دریافت طرح معیشتی نمی‌شود.

 

سخنگوی ستاد شناسایی طرح حمایت‌ معیشتی در خصوص شکایت برخی از متقاضیان مبنی بر خرابی سامانه ثبت نام طرح دریافت حمایت‌های معیشتی گفت: در روز نخست به دلیل اختلال در سامانه پیامکی همراه اول سایت با مشکل روبرو شد حال اینکه تعداد ثبت نام کنندگان از طریق شرکت رایتل و ایرانسل به ۱۵۰۰ کد ملی رسید. تاکنون ۵.۴ میلیون سرپرست خانوار در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

 

وی خاطر نشان کرد: تمامی افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند از طریق پیامک باخورد وضعیت خود را دریافت می‌کنند و ۶۰ میلیون نفر از ۸۰ میلیون نفر جمعیت به ترتیب الویت مشمول دریافت طرح حمایت‌های معیشتی خواهند شد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------