کلمه «حذف» درباره بسته کمک معیشتی صادق نیست/ با ثبت‌نام برای کمک‌های معیشتی، یارانه‌ها قطع نمی‌شود



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,یارانه‌ها
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یارانه‌ها و کمک‌های معیشتی ارتباطی به هم ندارد. البته تمکن مالی در هر دو موضوع مورد توجه دولت است و برخی معیارها مشابه است ولی اینکه با ثبت‌نام کمک‌های معیشتی یارانه‌ها قطع شود، چنین نیست.

 به گزارش ایلنا، محمد شریعتمداری در حاشیه نشست هیأت دولت و در نشست خبری مشترک با علی ربیعی، سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره معیارهای حذف برخی افراد از لیست دریافت‌کنندگان کمک‌های معیشتی اظهار کرد: این بار بر مبنای آزمون وسع و بر مبنای گرایش به دارایی‌های مردم دولت اقدام به پرداخت حمایت معیشتی کرد.

 

وی ادامه داد: کمک معیشتی در سه مرحله به ۶۰ میلیون نفر پرداخت شد. کلمه حذف درباره بسته کمک معیشتی صادق نیست و تقاضای افراد که از طریق سامانه اعلام شده بررسی می‌شود. کمتر از ۵ میلیون نفر درخواست بررسی داشته‌اند. در شروع کار ما از طریق دسترسی به اطلاعات مالی افراد کار را آغاز نکردیم و هرکسی درخواست بررسی داشته باشد درخواست‌هایش رسیدگی خواهد شد.

 

شریعتمداری تصریح کرد: خانوارهای دارای ۳ سفر غیر زیارتی در سال یا کسانی که وسیله نقلیه ۳۰۰ میلیون تومانی یا بیشتر دارند، حذف شدند، نه اینکه این افراد حتما ثروت‌مند باشند بلکه ممکن است از طبقه متوسط باشند ولی تفاوت‌هایی دارند با افراد دیگر که نه شغل دارند و نه مسکن.

 

وزیر کار گفت: یارانه‌ها و کمک‌های معیشتی ارتباطی به هم ندارد. البته تمکن مالی در هر دو موضوع مورد توجه دولت است و برخی معیارها مشابه است ولی اینکه با ثبت‌نام کمک‌های معیشتی یارانه‌ها قطع شود، چنین نیست.

 

وی در خصوص اجرای طرح حمایت معیشتی دولت گفت: دولت این اقدام را به تدریج آغاز کرد و همانگونه که ملاحظه کردید در سه نوبت، تقریبا به ۲۰ میلیون از مردم ایران که در بررسی‌ها نشان می‌داد در بخش درآمدهای پایین و متوسط جامعه هستند این کمکی که تحت عنوان سبد حمایتی-معیشتی در نظر گرفته شده بود تقدیم شد و اینگونه نبود که از بالا افرادی را که دریافت می‌کردند را حذف کنیم و کلمه حذف در این خصوص صادق نیست.

 

وی افزود: براساس این معیارها به ۱۷ ملیون و ۷۰۰ هزار خانوار در مرحله اول که جمعیتی بالغ بر ۵۶ ملیون را به خودشان اختصاص می دهند،‌ پرداخت صورت گرفت. البته از روز اول همانطور که به اطلاع مردم شریف رسید یک کد دستوری را با همکاری وزارت ارتباطات همکاران ما در حوزه فنی مشخص کردند که #۶۳۶۹* بود که مردم با شماره‌گیری و وارد کردن شماره شهروندی خود و کد ملی خودشان پیامی دریافت می‌کردند که تقاضای شما واصل شد، موضوع مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و شما پس از آن می‌توانید به سامانه حمایت مراجعه کنید و آنجا درباره وضعیت خود مطالبی که وجود دارد را منعکس کنید.

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------