آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

عوارض خروج از کشور ۲۶۴ هزار تومان شد



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,عوارض خروج از کشور
طبق لایحه بودجه سال ۹۹ عوارض خروج از کشور برای سفر اول هر ایرانی در سال ۲۶۴ هزار تومان شد برای سفرهای دوم نیز این مبلغ به میزان ۵۰ درصد و سفر سوم و بیشتر صد درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش  مهر، در تبصره ۱۱ لایحه بودجه ۹۹ کل کشور که هم اکنون حسن روحانی رئیس جمهور آن را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد، آمده است:

 

در سال ١٣٩٩ ،عوارض خروج از کشور موضوع ماده(٤٥ )قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۸۷/۲/۱۷ و اصلاحات و الحاقات بعدی آن برای زائران عتبات و مرزنشینان برای یکبار در طول سال براساس قانون بودجه سال ١٣٩٦ کل کشور مصوب ۹۵/۱۲/۲۴ با اصلاحات و الحاقات بعدی آن أخذ می شود.

 

افراد مرزنشین موضوع این بند به کسانی اطلاق میشود که ساکن در روستاها و شهرهای مرزی هستند؛ بررسی و تأیید این موضوع براساس سامانه بانک اطلاعات مرزنشینان وزارت کشور مبتنی بر شماره ملی و کد پستی افراد مذکور خواهد بود.

 

همچنین زائران اربعین که از تاریخ چهاردهم شهریور ماه سال ١٣٩٩ تا دوم آبانماه سال ١٣٩٩ از مرزهای زمینی به مقصد کشور عراق از کشور خارج میشوند از پرداخت عوارض خروج معاف هستند.

 

در جدول تعرفه های درآمدهای موضوع جدول شماره ۵ آمده است:

 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,عوارض خروج از کشور

 

طبق این جدول عوارض خروج از کشور برای هر نفر ۲۶۴ هزار تومان در نظر گرفته شده است.  همچنین عوارض خروج زائران حج تمتع و عمره معادل ۱۳۲ هزار تومان و عوارض خروج زائران عتبات عالیات برای خروج از مرزهای هوایی ۴۵ هزار  تومان و برای مرزهای زمینی و دریایی ۱۵ هزار تومان اعلام شده است.

 

بر اساس این لایحه، ارقام تعیین شده برای عوارض خروج مسافران و زائران برای سفر دوم به میزان ۵۰ درصد و سفرهای سوم و بیشتر به میزان ۱۰۰ درصد افزایش خواهد یافت. همچنین مبلغ ۸۰ هزار تومان (البته در جدول نوشته شده چهارصد هزار ریال) از عوارض خروجی برای توسعه زیرساخت ها و تاسیسات گردشگری و حمایت از بخش میراث فرهنگی و صنایع دستی اختصاص می یابد. 

 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,عوارض خروج از کشور

 

سال گذشته نرخ عوارض خروج از کشور ۲۲۰ هزار تومان برای سفر اول تعیین شده بود. همچنین اعلام شده بود که مبلغ ۴۰ هزار تومان نیز از محل این عوارض برای توسعه زیرساختها و تاسیسات گردشگری اختصاص می یابد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------