آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

اتمام مهلت کارت‌خوانی برای 15 صنف/ پزشکان همچنان مهلت می گیرند!



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,کارت‌خوان

 

پزشکان اولین گروهی بودند که با توجه به فرار مالیاتی گسترده، مشمول طرح اجبار نصب کارت خوان و اتصال آن به سامانه مالیاتی شدند و بعد از آن چندین صنف دیگر نیز مشمول این طرح شدند. دیروز مهلت ثبت نام 15 صنف از جمله وکلا، برای ثبت کارت خوان در سامانه مالیاتی تمام شد اما پزشکان که تاکنون به طور کامل زیر بار این تکلیف قانونی نرفته، دو روز پیش نیز مهلت جدیدی گرفته اند.

 

 رئیس سازمان مالیاتی اعلام کرد که تاکنون تنها 43 درصد پزشکان اقدام به نصب کارت خوان و اتصال آن به سامانه مالیاتی کرده اند. پارسا درباره پزشکانی که از این قانون تمکین نکنند به اعمال مجازات های مواد 274 تا 277 قانون مالیات های مستقیم برای آن ها اشاره کرد. به گفته وی 57 درصد باقی مانده پزشکان تا تاریخ 30 بهمن امسال مهلت دارند تا در سامانه پایانه فروشگاهی ثبت نام کنند. گفتنی است پزشکان تا 23 مرداد امسال برای این منظور مهلت داشتند که به دلیل همکاری نکردن این صنف (مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دام پزشکی) و رایزنی های صنفی متعدد، این مهلت چند بار تمدید شد. به تازگی نیز در جلسه ای بین نظام پزشکی و سازمان مالیاتی، این فرصت مجدد یک ماه تمدید شد. با وجود این تمدیدها، ثبت نام این قشر پردرآمد هنوز به 50 درصد هم نرسیده است! این در حالی است که فراخوان برای ثبت نام دیگر اصناف و مشاغل در سامانه پایانه فروشگاهی بسیار دیرتر از پزشکان و در شهریور امسال انجام شد و دیروز هم به پایان رسید. تاکنون خبری درباره تمدید این مهلت منتشر نشده است. موضوعی که نشان می دهد پزشکان قدرت لابی و چانه زنی بالایی دارند.

 

طبق اعلام علیزاده، معاون سازمان امور مالیاتی، وکلا، مشاوران حقوقی و مشاوران خانواده، دفاتر اسناد رسمی، مشاوران املاک، مراکز اقامتی از قبیل هتل ها، هتل آپارتمان‌ها، مهمان پذیرها، مهمان سراها، مهمان خانه‌ها، مسافرخانه‌ها، باغ ویلاها، اقامتگاه‌های بین راهی و متل‌ها، نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های وسایط نقلیه موتوری(به استثنای ماشین‌آلات راه سازی، ساختمانی و کشاورزی) و آرایشگاه‌های مردانه و زنانه از جمله اصنافی هستند که بعد از پزشکان و مشاغل پزشکی، مشمول قانون نصب اجباری کارت خوان شدند. مهلت این گروه ها برای ثبت نام دیروز تمام شد.

 

 خراسان  

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------