تب ویروس کرونا به بازار طلا سرایت کرد



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی, طلا
نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نشان داد در حالی که طلا تلاش می‌کند مسیر حرکت مشخصی پیدا کند، خوش بینی قابل توجهی در میان کارشناسان وال استریت و سرمایه گذاران نسبت به روند افزایشی قیمت این فلز ارزشمند در معاملات هفته جاری وجود دارد.

به گزارش ایسنا، ابهامات مالی که با شیوع سریع ویروس کرونا در چین به وجود آمده است، از تقاضا برای طلا به عنوان دارایی امن حمایت می‌کند.

 

بسیاری از اقتصاددانان نگران گسترش شیوع این بیماری در سراسر چین و کندی رشد اقتصادی این کشور هستند که اقتصاد جهانی را هم متاثر خواهد ساخت.

 

به گفته کریستینا هوپر، استراتژیست ارشد سرمایه گذاری در شرکت اینوسکو، طلا معمولا در برابر ریسکهای ژئوپلیتیکی و ریسکهای غیرقابل کنترل افزایش پیدا می‌کند.

 

در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت، ۱۸ نفر شرکت کردند که ۱۰ نفر معادل ۵۹ درصد افزایش قیمت و دو نفر معادل ۱۲ درصد کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند و پنج نفر معادل ۱۹ درصد نظری نداشتند.

 

در این بین، ۷۸۹ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران شرکت کردند که ۵۲۵ نفر معادل ۶۷ درصد افزایش و ۱۴۵ نفر معادل ۱۸ درصد کاهش قیمت را پیش بینی کردند در حالی که ۱۱۹ نفر معادل ۱۵ درصد نظری نداشتند.

 

در نظرسنجی هفته گذشته اکثریت کارشناسان وال استریت و سرمایه گذاران به افزایش قیمت طلا رای داده بودند. بهای معاملات آتی طلا در بازار آمریکا روز جمعه شش دلار و ۵۰ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش پیدا کرد و در ۱۵۷۱ دلار و ۹۰ سنت بسته شد و برای کل هفته حدود ۰.۴ درصد افزایش نشان داد.

 

در حالی که ویروس کرونا، نگرانی اصلی است که باعث ابهامات بازار شده است اما تحلیلگران خاطرنشان کرده‌اند که به نظر می‌رسد هیچ پایانی برای عواملی که روی احساسات سرمایه گذاران تاثیر می‌گذارند، وجود ندارد.

 

آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی به کیتکونیوز گفت: نسبت به روند افزایشی طلا خوش بین است زیرا همه عوامل به نفع افزایش قیمت این فلز زرد است. استیضاح ترامپ، بازارهای پرنوسان سهام، دورنمای نامعلوم سیاست پولی بانکهای مرکزی همه برای رشد قیمت طلا مثبت هستند. نه تنها ابهامات بازار زمینه را برای افزایش قیمت طلا فراهم کرده است بلکه بازار کف قیمت بالاتری پیدا کرده است زیرا انتظار نمی رود بانک مرکزی آمریکا در نشست جاری خود، موضع سیاست پولی خود را تغییر دهد.

 

به گفته چارلی ندوس، استراتژیست ارشد بازار در گروه لاسال فیوچرز، بانک مرکزی آمریکا سیاست پولی خود را تغییر نخواهد داد که ممکن است ارزش دلار را تحت فشار کاهشی قرار دهد. ساختار اخیر نرخهای بهره از قیمت طلا پشتیبانی می‌کند.

 

تحلیلگران بر این باورند که قیمت طلا همچنان به اخبار پیرامون شیوع بیماری کرونا واکنش نشان خواهد کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------