آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

درخواست دریافت یارانه حمایتِ معیشت خانوارها همچنان در دست بررسی/ نگرانی مردم از صدور اجازه دسترسی به اطلاعات حساب‌های بانکی‌شان



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,یارانه حمایتِ معیشت
بررسی اطلاعات افرادی که متقاضی دریافت بسته‌ حمایت معیشت هستند، در دست بررسی است. در همین حال عده زیادی نگران تبعات صدور اجازه دسترسی دولت به اطلاعات حساب‌های بانکی‌شان هستند. 

به گزارش ایلنا؛ بر اساس اعلام دولت، بررسی اطلاعات افرادی که متقاضی دریافت بسته‌ حمایت معیشت هستند، در دست بررسی است. 

 

یارانه نقدی این دسته از سال 94 تاکنون حذف شده و به نظر می‌رسید که آنها به سبب برخورداری از تمکن مالی، یارانه‌شان قطع شده باشد و مشمول دریافت حمایت معیشت نشوند؛ با این حال دولت تا 30 دی ماه به آنها فرصت داد که در سایت «حمایت معیشت» ثبت نام کنند.

 

ستاد مشمولان حمایت معیشتی تاکنون تعداد افرادی را که از این دسته هستند و مشمول دریافت حمایت معیشت می‌شوند، اعلام نکرده است اما «حسین میرزایی» سخنگوی این ستاد گفت که مشمولان جدید  علاوه بر حمایت معیشتی بهمن ماه، آذر و دی را هم ردیافت می‌کنند. 

 

با این همه تعداد زیادی از اقشار حقوق‌ و مزدبگیر کشور مانند کارگران ساختمانی، خبازان، بازنشستگان، بیکاران، کارمندان و... در تماس با خبرگزاری ایلنا، با اعلام واجد شرایط بودن خود تاکید کردند که دولت به آنها اعلام کرده مشمول دریافت حمایت معیشت نمی‌شوند؛ این در حالی است که تعداد زیادی از آنها همچنان یارانه نقدی دریافت می‌کنند و از نگرانی اینکه یارانه نقدی‌شان قطع شود، به مشمول نشدن در طرح جدید، معترض نشده‌اند. 

 

برخی هم نگران آن هستند که با صدور اجازه دسترسی دولت به حساب‌های بانکی‌شان؛ یعنی فرایندی که باید برای ثبت اعتراض به عدم واریز حمایت معیشت انجام شود، از خدمات و حمایت‌های اجتماعی محروم  شوند. 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------