آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

چشم‌انداز کاهش رشد اقتصاد ایران با رصد بانک جهانی

درحالی که دولت سیزدهم ماه‌هاست روی رشد بالای اقتصای در دو سال تازه سپری شده نسبت به سال‌های پیش از آن افتخار می‌کند، بانک…

عربستان و امارات تولید نفت را افزایش می دهند/انتقال ۱۲ میلیون بشکه نفت خام به آمریکا توسط عربستان



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی, نفت
در ادامه تنش میان ریاض و مسکو بر سر قیمت نفت خام و عدم توافق بر سر کاهش تولید، عربستان و امارات روز چهارشنبه اعلام کردند که میزان تولید نفت خام خود را افزایش می دهند. 

 به گزارش خبرگزاری فرانسه، تنش و جنگ نفتی جدید بر سر قیمت نفت خام که از سال ۱۹۹۱ میلادی بی سابقه شمرده می شود با اعلام این تصمیم از سوی امارات و عربستان تشدید خواهد شد.

 

شرکت ملی نفت عربستان (آرامکو) در بیانیه ای اعلام کرد که سطح تولید را تا یک میلیون بشکه در روز افزایش خواهد داد.

 

در بیانیه ای که در پایگاه اینترنتی بازار مالی عربستان منتشر شده،  وزارت انرژی عربستان اعلام کرده است که تولید نفت خام  این کشور از ۱۲ میلیون بشکه به ۱۳ میلیون بشکه افزایش می یابد.

 

شرکت آرامکو عربستان اعلام کرده  است که این تصمیم به سرعت اجرایی خواهد شد اما جدول زمانی اعلام نکرده است.

 

این اقدام در حالی است که عربستان بزرگترین تولید کننده نفت در جهان پیشتر اعلام کرده بود که از ماه آوریل سطح تولیدش را از ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه به ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز افزایش خواهد داد.

 

الکساندر نوفاک" وزیر انرژی روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که مسکو تولید نفت خود را در مدت کوتاه افزایش خواهد داد و در عین حال گفت امکان گفت و گوهای جدید با عربستان وجود دارد.

 

امارات به عنوان همپیمان عربستان نیز روز چهارشنبه وارد این جبهه شد و اعلام کرد که از ماه آوریل یک میلیون بشکه در روز سطح تولیدش را افزایش خواهد داد.

 

مجموعه نفتی اماراتی آدنوک اعلام کرد که می تواند از ماه آوریل بیش از چهار میلیون بشکه نفت خام را به بازار تزریق کند که در مقایسه با میزان کنونی یک میلیون بشکه بیشتر است.

 

سهیل المزروعی وزیر انرژی امارات در توییتر نوشت که با توجه به شرایط کنونی، به سرعت سطح تولید را افزایش خواهد داد.

 

 وی در همین حال خواستار توافق جدید میان کشورهای عضو اوپک با روسیه برای حفظ ثبات در بازار جهانی نفت شد.

 

توافق نفتی میان اوپک و روسیه روز جمعه گذشته پس از مخالفت مسکو با کاهش تولید بیشتر به دلیل شیوع کرونا، پس از سه سال پایان یافت.

 

پیش از برگزاری نشست اوپک انتظار می‌رفت توافق یاد شده با مخالفت روسیه همراه شود. رییس جمهوری روسیه روز یکشنبه گذشته از قیمت‌ نفت خام دفاع کرده بود.

 

اوپک کاهش ۱.۵ میلیون بشکه‌ای نفت خام را به اضافه کاهش ۱.۷ میلیون بشکه‌ای کنونی توافق، پیشنهاد کرده بود.

 

ارزش سهام شرکت نفت عربستان (آرامکو) در پی شکست نشست اخیر اوپک و کاهش بی سابقه قیمت جهانی نفت با سقوط دوباره مواجه شد. ارزش سهام آرامکو  روز چهارشنبه گذشته شاهد کاهش ۵.۱ درصدی بود؛ از سوی دیگر شاخص بورس های دبی و ابوظبی امارات نیز در معاملات روز چهارشنبه روند نزولی به خود گرفتند.

 

قیمت نفت خام که در کانال ۳۰ دلاری در نوسان است معاملات  روز چهارشنبه را با رشد آغاز کرد اما به تدریج روند کاهشی به خود گرفت و ارزان شد.

 

آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرده بود که از عرضه ذخایر استراتژیک نفت خود منصرف شده است. این موضوع باعث تقویت قیمت نفت شد اما به تدریج قیمت ها پایین آمد.

 

بر این اساس قیمت نفت برنت با ۲.۵ درصد کاهش به ۳۶ دلار و ۲۶ سنت رسید. نفت شاخص آمریکا نیز ۲.۶ درصد پایین آمد و ۳۳ دلار و ۴۶ سنت قیمت خورد.

 

کرونا همچنان مهمترین عامل تاثیرگذار بر بازار نفت است و با توجه به گسترش آن به بیش از ۹۰ کشور دنیا، ممکن است فشار بیشتری بر تقاضای جهانی نفت وارد کند.

 

عربستان درصدد انتقال ۱۲ میلیون بشکه نفت خام به آمریکا

خبرگزاری رویترز گزارش داد که عربستان این هفته نفتکش های غول پیکری را برای انتقال ۱۲ میلیون بشکه نفت خام به آمریکا اجاره می کند.

 

به گزارش این خبرگزاری ، شرکت کشتیرانی عربستان این هفته به طور موقت،  دستکم شش نفتکش عظیم اجاره می کند تا ۱۲ میلیون بشکه نفت خام را به آمریکا انتقال دهد.

 

رویترز این اقدام را در راستای تصمیم عربستان برای افزایش سطح تولید نفت خام دانست.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------