آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.…

اطلاعات جدید از افزایش دستمزد در سال ۹۹ / افزایش ۳۲ درصدی مجموع دریافتی هر کارگر



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی, دستمزد
هرچند پایه حقوق کارگران در سال ۹۹ به میزان ۲۱ درصد نسبت به سال ۹۸ افزایش یافته اما مجموع دریافتی ماهانه کارگران شامل حقوق پایه، حق اولاد، پایه سنواتی، بن کارگری و کمک هزینه مسکن در مقایسه با سال ۹۸ بیش از ۳۲ درصد بیشتر شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بامداد پنجشنبه ۲۱ فروردین ماه امسال اعلام شد که طبق تصویب شورای عالی کار میزان حداقل دستمزد کارگران ۲۱ درصد افزایش یافته است. اما آیا هر کارگر تنها پایه حقوق را دریافت می‌کند؟

 

افزایش حداقل دستمزد کارگران که اعلام شد هرچند با واکنش‌های گلایه‌آمیزی همراه بود اما نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد این افزایش دستمزد برای هر کارفرما از نظر هزینه برای نیروی کار بیش از ۴۰ درصد افزایش هزینه خواهد داشت.

 

حسین سلاح‌ورزی عنوان کرد: هرچند که به نظر می‌رسد براساس مصوبه شورای عالی کار، امسال افزایش حداقل دستمزد نسبت به سال ۹۸ معادل ۲۱ درصد بوده اما درواقع با لحاظ کردن سایر آیتم‌ها، هزینه‌های پرسنلی و دستمزد که توسط کارفرمایان پرداخت می‌شود عملا بیش از ۴۰ درصد افزایش می‌یابد. چنین هزینه‌هایی خارج از توان فعلی کسب‌وکارها و بنگاه‌های تحت فشار است.

 

اما بررسی‌ها هم نشان می‌دهد هرچند پایه حقوق کارگران در سال ۹۹ به میزان ۲۱ درصد نسبت به سال ۹۸ افزایش یافته اما مجموع دریافتی ماهانه کارگران شامل حقوق پایه، حق اولاد، پایه سنواتی، بن کارگری و کمک هزینه مسکن در مقایسه با سال ۹۸ بیش از ۳۲ درصد بیشتر شده است.

 

طبق مصوبه شورای عالی کار میزان افزایش پایه حقوق در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ معادل ۲۱ درصد، حق اولاد ۲۱ درصد، پایه سنواتی ۱۵۰ درصد و کمک هزینه اقلام مصرفی(بن) ۱۱۰٫۵ درصد بوده است. با این افزایش‌ها حداقل مزد ماهانه به یک میلیون و ۸۳۵ هزار تومان، حق اولاد به ۱۸۳ هزار تومان، پایه سنواتی به ۱۷۵ هزار تومان و بن کارگری به ۴۰۰ هزار تومان رسیده و علاوه بر این‌ها ۱۰۰ هزار تومان نیز برای کمک هزینه مسکن کارگران در نظر گرفته شده که این رقم نسبت به سال ۹۸ افزایشی نداشته است.

 

بدین ترتیب حداقل دریافتی ماهانه یک کارگر با دو فرزند در سال ۹۹ به دو میلیون و ۸۷۷ هزار تومان می‌رسد که نسبت به سال ۹۸ بیش از ۳۲ درصد افزایش داشته است.

 

حداقل دریافتی ماهانه یک کارگر با یک فرزند در سال ۹۹ به دو میلیون و ۶۹۳ هزار تومان می‌رسد که نسبت به سال ۹۸ بیش از ۳۲٫۸ درصد افزایش داشته است.

 

حداقل دریافتی ماهانه یک کارگر بدون فرزند در سال ۹۹ به دو میلیون و ۵۱۰ هزار تومان می‌رسد که نسبت به سال ۹۸ بیش از ۳۳٫۸ درصد افزایش داشته است.

 

حداقل دریافتی ماهانه یک کارگر با بعد خانوار ۳٫۳ نفر نیز به دو میلیون و ۷۴۹ هزار تومان می‌رسد که نسبت به سال ۹۸ بیش از ۳۲٫۵ درصد افزایش داشته است.

 

طبق اعلام مرکز آمار ایران آخرین نرخ تورم مربوط به سال ۹۸ معادل ۳۴٫۸ درصد بوده است.

 

هرچند میزان افزایش حداقل دریافتی ماهانه یک کارگر به میزان تورم اعلامی نبوده اما دریافتی ماهانه با احتساب دو ماه عیدی، پاداش و یک ماه سنوات حاکی از این است که کارگران دارای حداقل یکسال سابقه کار سه میلیون و ۱۳۸ هزار تومان، کارگران مجرد بدون سابقه کار دو میلیون و ۹۱۹ هزار تومان، کارگران متاهل با یک فرزند سه میلیون و ۱۴۸ هزار تومان و کارگران متاهل با دو فرزند سه میلیون و ۳۷۸ هزار تومان دریافتی خواهند داشت.

 

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------