آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

افزایش ۴ برابری قیمت گوشت،۳ برابری قیمت برنج ، ۳/۵ برابری ماهی و ۳ برابری تخم‌مرغ در دو سال

با وجود رشد شدید قیمت‌ها، در سال جاری با شنیدن خبر سیاست‌های انبساطی این احتمال وجود دارد که تورمی بیش از آنچه در سال‌های…

شیوه محاسبه افزایش حقوق بازنشستگان کشوری اعلام شد



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,حقوق بازنشستگان کشوری
حقوق بازنشستگان کشوری در سال ۱۳۹۹ براساس تبصره ۱۲ قانون بودجه و مصوبات هیات وزیران و همچنین جداول امتیازی ابلاغ سازمانهای اداری و استخدامی و برنامه و بودجه کشور در دو بخش و برای مجموعاً یک میلیون و ۴۷۱ هزار و ۴۶۷ رکورد ثبت شده است. 

به گزارش ایسنا، بدین ترتیب حقوق بازنشستگان کشوری در سال ۱۳۹۹ به صورت زیر افزایش یافته است:

 

۱- ابتدا برای همه رکوردها افزایش حقوق سنواتی، ۱۵ درصد در نظر گرفته شده است.

 

پس از اعمال ۱۵ درصد افزایش سنوات به همه رکوردها، بر اساس جداول امتیازی و ضریب سال، عدد همسان سازی مشخص می شود، چنانچه امتیاز همسان سازی کمتر از افزایش ۱۵ درصد باشد، افزایش ۱۵ درصدی اعمال می‌شود.

 

تعداد ۱۶۶ هزار و ۵۲۱ نفر معادل ۱۰.۵درصد جمعیت بازنشستگان کشوری در این گروه قرار می گیرند که حقوق بازنشستگی سال ۱۳۹۹ آنها بیش از افزایش‌های ناشی از امتیاز جداول ۱۰۹ و ۱۱۰است و صرفا ۱۵ درصد به آن‌ها تعلق می گیرد و میانگین حقوق سال ۱۳۹۹ آن‌ها به ۵۲.۰۳۶.۶۸۷ ریال افزایش یافته است.

 

بنابراین، حقوق بازنشستگان در این گروه فقط ۱۵ درصد افزایش یافته است. - گروهی از حقوق بگیران نیز که به لحاظ سنوات کمتر از ۳۰ سال (معمولا کمتر از ۱۵ سال) به علت فوت یا از کار افتادگی مشمول دریافت حقوق شده‌اند با توجه به شرایط تعریف شده در مواد ۱۰۹ و ۱۱۰ قانون مدیریت خدمات کشوری و قلت سنوات حقوق آن‌ها، براساس سنوات برقرار شده که در محاسبه، این افزایش مشمول رعایت (حسب سنوات کمتر از ۲۸.۰۰۰.۰۰۰ ریال نباشد) شده و مابه التفاوت به آنان تعلق گرفته است، کمترین مبلغ پرداختی این گروه حقوق ۲۳.۹۰۰.۰۰۰ ریال است.

 

۲- افزایش همسان سازی بین ۲۲ تا ۷۰ درصد متغیر است 

پس از اعمال افزایش عمومی ۱۵ درصد، مطابق امتیازات گروه‌های شغلی حقوق همسان سازی مشخص می شود.

 

در این گروه، میانگین حقوق بازنشستگان کشوری مشمول همسان سازی که یک میلیون و ۳۱۵ هزار و ۲۵۰ نفر معادل ۸۹.۵ درصد از جمعیت بازنشستگان کشوری هستند به ۳۵.۱۳۳.۱۱۶ ریال افزایش یافته است.

 

این افزایش به طور میانگین ۸.۱۴۷.۷۹۷ ریال است.

 

افزایش حقوق در بخش همسان سازی به شرح ذیل است: 

در ابتدا جدول همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری (سال ۱۳۹۹) موضوع افزایش امتیازات جداول مواد ۱۰۹ و ۱۱۰ قانون مدیریت خدمات کشوری (با ضریب ۲۴۳۸) و ۳۰ سال خدمت ارائه می شود:

 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,حقوق بازنشستگان کشوری

 

 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,حقوق بازنشستگان کشوری

در این جدول امتیازات مشترکین صندوق بازنشستگی کشوری در چهار گروه شغلی شامل: گروه‌های ۲۰ گانه شغلی گروه‌های ۸ گانه قضات پنجگانه هیات علمی گروه‌های مقامات تقسیم بندی شده‌اند. براساس ضوابط و قوانین موجود و همچنین جدول همسان سازی و گروه‌های شغلی ذکر شده در بالا، روش محاسبه حقوق به صورت زیر خواهد بود:

 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,حقوق بازنشستگان کشوری

 

لازم به ذکر است که چگونگی افزایش حقوق برای هر فرد بازنشسته یا موظف براساس عوامل مختلفی چون گروه شغلی، طبقه شغلی، سنوات خدمت، سابقه بالای ۳۰ سال، مناطق جنگی ، پست مدیریتی و .. متفاوت بوده و روش محاسبه آن تفاوت دارد و برای هر فرد به صورت جداگانه باید مورد محاسبه قرار گیرد و لزوماً دو فرد با سابقه بازنشستگی یکسان و یک گروه شغلی، حقوق یکسانی دریافت نخواهند کرد.

 

با توجه به موارد بالا و برای درک بهتر چگونگی افزایش حقوق بازنشستگان کشوری، روش محاسبه یک نمونه حکم بازنشستگی در زیر بیان می شود:

 

حقوق فردی در گروه ۱۴ با ۳۱ سال و ۲ ماه و ۱۸ روز سابقه و سوابق مدیریتی رئیس اداره در سال ۱۳۹۸ برابر با ۳۰.۱۵۵.۶۲۲ ریال بوده است. در دومرحله محاسبه حقوق ایشان در سال ۹۹ انجام می شود:

 

 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,حقوق بازنشستگان کشوری

بنا براعلام روابط عمومی  صندوق بازنشستگی کشوری، بنابراین، بر اساس جمع مبالغ فوق، حقوق طبق جدول همسان سازی برابر با : ۴۰.۳۰۱.۰۵۴ ریال است.

 

با توجه به محاسبه بند یک و دو مبلغ بیشتر (۴۰.۳۰۱.۰۵۴ ریال) به عنوان حقوق سال ۹۹ تعیین می‌شود. میزان افزایش نسبت به سال گذشته برابر با ۱۰.۱۴۵.۴۳۲ریال معادل با ۳۳ درصد است که از این مبلغ، مبلغ ۴.۵۲۳.۳۴۳ ریال مربوط به ۱۵ درصد افزایش سنواتی و ۵.۶۲۲.۰۸۹ ریال مربوط به همسان سازی است.

 

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------