آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

قطع ارز ۴۲۰۰ تومانی تایرسازان و احتمال افزایش قیمت‌ها



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,لاستیک
سخنگوی انجمن صنفی تایر ایران می‌گوید با قطع ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تامین مواد اولیه تایرسازان و هدایت واردکنندگان به تامین ارز از صادرکنندگان، افزایش قیمت‌ها اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

«مصطفی تنها» امروز (یکشنبه)‌ در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات مواد اولیه که تخصیص آن در عمل از بهمن ماه پارسال متوقف شده بود، هفته گذشته و با ابلاغ وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌طور رسمی مسکوت ماند.

 

وی بیان‌ داشت: دریافت ارز از صادرکنندگان، راهکاری است که پیش روی واردکنندگان مواد اولیه صنعت تایر قرار داده شده که نرخ آن توافقی بوده و نزدیک به نرخ‌های بازار پیش بینی می‌شود.

 

این مقام صنفی ادامه ‌داد: اکنون ۴۰ درصد مواد اولیه مورد نیاز این صنعت از خارج و به‌ طور عمده از کشورهای آسیای شرقی وارد می‌شود که عمده‌ترین آن کائوچو بوده و پس از آن انواع مواد شیمیایی، شتاب دهنده‌ها و آنتی اکسیدان‌ها قرار دارند.

 

وی گفت: با توجه به سهم حدود ۷۰ درصدی مواد اولیه در قیمت تمام شده تایر، پیش‌بینی می‌شود قیمت این محصولات دستکم ۲۸ درصد افزایش داشته باشد.

 

سخنگوی انجمن صنفی تایر ایران خاطر نشان ‌کرد: ‌در این زمینه با ارائه مدارک و مستندات، درخواست افزایش قیمت به سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ارسال شده است.

 

وی اضافه‌کرد:‌ با وجود متاثر شدن کل صنایع از شیوع ویروس کرونا، اما با انجام اقدام‌های کنترلی از جمله رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و دستکش، ضدعفونی کردن محیط کار و کنترل ورودی‌ها، صنعت تایر کمترین تاثیر را از این ویروس پذیرفته است.

 

به گزارش ایرنا، بررسی آمارهای تایر سازان کشور حاکی از تولید ۱۵ هزار و ۹۴۳ تن انواع تایر و تیوب در فروردین ماه امسال است.  آمار وزنی تولید تایر در فروردین سال جاری، معادل تولید یک میلیون و ۸۳۷ هزار و ۱۹۱ حلقه تایر است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------