آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

افزایش ۴ برابری قیمت گوشت،۳ برابری قیمت برنج ، ۳/۵ برابری ماهی و ۳ برابری تخم‌مرغ در دو سال

با وجود رشد شدید قیمت‌ها، در سال جاری با شنیدن خبر سیاست‌های انبساطی این احتمال وجود دارد که تورمی بیش از آنچه در سال‌های…

نوواک: روسیه توافق اوپک پلاس را به شکل کامل اجرا خواهد کرد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,نوواک
وزیر انرژی روسیه گفت: تولید نفت روسیه امسال تا ۵۲۰ میلیون تن خواهد بود و روسیه در ماه جاری توافق اوپک پلاس را به شکل ۱۰۰ درصدی اجرا خواهد کرد. 

به گزارش ایرنا، «الکساندر نوواک» به خبرنگاران گفت:دولت و شرکت‌های نفتی روسیه تصمیم واحدی برای تمدید سهمیه کاهش تولید نفت تا پایان ماه جولای(ماه آینده میلادی) در چارچوب توافق اوپک پلاس گرفتند.

 

وی گفت: ما به سطح ۱۰۰ درصد اجرای توافق اوپک پلاس می‌رسیم. وضعیت تولید نفت ما در نوسان است و ما باید در این ماه توافق کاهش تولید نفت را بطور کامل اجرا کنیم.

 

نوواک در ادامه به توافق اخیر صادرکنندگان نفت در قالب اوپک پلاس اشاره کرد و گفت:  کشورهای عضو اوپک پلاس سهمیه برای کاهش تولید نفت را تا پایان ماه جولای تمدید کردند تا ریسک‌ها در بازار جهانی نفت را کاهش دهند.

 

در آخرین نشست اوپک پلاس تصمیم گرفته شد تا شاخص‌هایی که در ماه ژوئن برای کاهش تولید نفت تا روزانه ۹.۷ میلیون بشکه بود برای یک ماه دیگر تا پایان ماه جولای (تا ۱۰ مرداد ماه) تمدید شود تا تاثیر توافق اوپک پلاس افزایش یافته و بازار جهانی نفت تعادل یابد.  

 

وی افزود: در همین حال حضور مکزیک در توافق حفظ خواهد شد. تنها موردی که برای ماه جولای تغییر کرد کاهش تولید نفت روزانه ۷.۷ میلیون بشکه در روز بود و به همراه مکزیک روزانه ۹.۷ میلیون بشکه خواهد بود. تمام کشورهای عضو اوپک پلاس، بر پایبندی به تعهد خود در چارچوب توافق کاهش تولید نفت تاکید کردند.

 

به گزارش ایرنا، کشورهای عضو اوپک پلاس پس از توافق وزیران انرژی اعضای اوپک برای تمدید توافق کاهش روزانه ۹.۷ میلیون بشکه نفت، در حالت وبینار تصمیم گرفتند تا سطح کنونی کاهش نفت را حفظ کنند. 

 

وزیر انرژی روسیه گفت: همه کشورهای شرکت کننده در اوپک پلاس تاکید کردند که ۱۰۰ درصد بر تعهد خود در چارچوب توافق برای کاهش تولید نفت پایبند خواهند بود و این پایبندی بسیار مهم است تا همکاری ها در بازار نفت تاثیر مثبت داشته باشد.   

 

به گفته نوواک، بدترین دوره در بازار نفت در ماه آوریل پشت سر گذاشته شد .در زمان حاضر بازار بتدریج احیا می شود ازجمله با توافق اوپک پلاس و افزایش تقاضا برای سوخت و کاهش تدابیر محدوده کننده بخاطر انتشار کرونا وضع بازار جهانی نفت بهبود می یابد. 

 

وی خاطرنشان کرد که تصمیم اوپک پلاس برای تمدید سهمیه ها برای کاهش تولید نفت تا پایان ماه جولای با حفظ وضعیت نامعلوم تقاضای خرید سوخت و ضرورت کاهش ذخایر نفت جهان که در طول چند ماه یک میلیارد بشکه افزایش یافته است، ارتباط دارد.

 

وی ادامه داد: تا ماه جولای یک ماه زمان مانده است و ما باید این واقعیت را درک کنیم که ابهام زیادی در احیای تقاضای خرید نفت وجود دارد. با افزایش حمل و نقل خودرویی و هوایی، فعالیت اقتصادی، ما این تصمیم را گرفتیم تا این ریسک را به حداقل برسانیم و وضعیت بهبود یابد.

 

نوواک گفت: باید این را درک کرد که در سه ماه گذشته، ذخایر منابع نفت افزایش می یابد. ارقام بسیار بزرگی است که شامل ۲۵ میلیون بشکه در روز می شود. تصور می کنید چه حجم بزرگ نفت است؟

 

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------