آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

کاهش ۱۵ درصدی حجم آب ورودی به سدهای تهران



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی, سد
مدیر دفتر بهره‌برداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۴ خرداد امسال یک میلیارد و ۸۱۵ میلیون مترمکعب آب وارد مخازن سدهای پنجگانه تهران شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته کاهش ۱۵ درصدی را نشان می‌دهد.

محمد شهریاری روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: حجم آب ورودی به این سدها در مدت مشابه سال آبی گذشته ۲ میلیارد و ۱۲۹ میلیون مترمکعب بوده است.

 

وی با اشاره به ذخیره آب در سدهای پنجگانه تهران گفت: در حال حاضر یک میلیارد و ۱۳۸ میلیون مترمکعب آب در پشت سدهای پنجگانه تهران ذخیره شده که در مقایسه با روز مشابه سال گذشته که یک میلیارد و ۲۰۳ میلیون مترمکعب بوده است، کاهش ۶۴ میلیون مترمکعبی را نشان می‌دهد.

 

مدیر دفتر بهره‌برداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران افزود: ذخیره آب در دریاچه سدهای امیرکبیر ۱۸۱ میلیون مترمکعب، لتیان ۶۱ میلیون مترمکعب، طالقان ۴۲۲ مترمکعب، لار ۲۳۴ میلیون مترمکعب و ماملو ۲۴۱ مترمکعب است.

 

وی با اشاره به وضعیت بارندگی در حوزه عملکرد استان تهران بیان کرد: میزان بارش‌های جوی از ابتدای مهر سال گذشته تاکنون نیز ۴۵۳ میلی‌متر بوده است که نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته رشد ۱۷ درصدی را نشان می‌دهد.

 

شهریاری با اشاره به اینکه طی سال آبی گذشته ۳۸۶ میلی‌متر بارندگی به ثبت رسیده، اضافه کرد: در سال آبی جاری با اینکه بارش‌ها نسبت به مدت مشابه آن زیاد بوده ولی شاهد کاهش ورودی آب سدها هستیم که این امر به خاطر تراکم پایین برف و اثر آن بر روی روان آب‌های حاصل از ذوب است.

 

مدیر دفتر بهره‌برداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب‌منطقه ای تهران با اشاره به افزایش مصرف آب در تهران گفت: شیوع کرونا و افزایش نسبی دما از دلایل اصلی بالارفتن مصرف آب است که در این خصوص ناگزیر به برداشت حجم بیشتری از آب سدهای تهران و اختصاص آن به شرب بوده‌ایم.

 

وی از شهروندان درخواست کرد که با رعایت الگوهای مصرف و استفاده درست، همکاری لازم به جهت مدیریت منابع آب محدود در سطح استان را داشته باشند.

 

شهریاری همچنین هشدار داد: با توجه به شروع فصل گرما و افزایش دما شهروندان از ورود به مناطق ممنوعه و حریم دریاچه سدها و رودخانه‌ها خودداری کرده و ضمن توجه به تابلوها و علائم هشدار از شنا کردن در این اماکن پرهیز کنند تا شاهد بروز حوادث و اتفاق‌های ناگوار غرق‌شدگی و فوت به جهت سهل‌انگاری نباشیم.

 

اگر روند مصرف در تمامی بخش‌ها، همچنان بی‌ضابطه و اسراف‌گونه باشد، ذخایر آبی جدید با کمترین بهره‌وری از دست می‌دهیم و این رویه در کشوری خشک و نیمه‌خشک مثل ایران منطقی نیست.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------