آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

کاهش زمان پذیرش شرکت ها در بورس به ۱ ماه/ سوابق مالیاتی بررسی نمی‌شود



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,وزیر اقتصاد
وزیر اقتصاد گفت: گفت: هر شرکتی که مدارکش آماده باشد، می‌تواند طی یک ماه در بورس پذیرش شود در حالی که این روند قبلاً تا یک سال هم طول می‌کشید.

 به گزارش تسنیم ، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی پس از دیدار با اعضای اتاق بازرگانی تهران گفت: بخش خصوصی یکی از رکن‌های اصلی توسعه اقتصادی کشور است و حل مشکلات این بخش می‌تواند نقش بسزایی در تحقق شعار سال (جهش تولید) داشته باشد.

 

دژپسند با اعلام اینکه هدف از این نشست، شنیدن صدای بخش خصوص و پیگیری مشکلات آن‌ها در حوزه کسب و کار بود، افزود: عمده تقاضای نمایندگان بخش خصوصی، تسهیل شرایط کسب و کار، تأمین مالی، مالیات و گمرک بود که برخی موارد در همین جلسه پیگیری و بررسی شد.

 

وی همچنین از استقبال بخش خصوص از پنجره واحد فیزیکی خبر داد و گفت: این پنجره در 4 استان دیگر ایجاد می‌شود و مهمتر اینکه تا دهه فجر امسال سامانه ای ایجادخواهد شد که فعالان بخش خصوص برای دریافت یک مجوز یا تأسیس یک شرکت درگیر مشکلات آزار دهنده نباشد.

 

وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه با اشاره ایجاد شرایط مناسب برای استفاده مؤدیان از قانون بخشودگی جرائم مالیاتی افزود: مؤدیانی که بتوانند مالیات خود را زودتر از موعد پرداخت کنند، به ازای هر ماه، از 1.5 درصد پاداش برخوردار خواهند شد که سالانه 18 درصد می‌شود که این رقم از سود بانکی هم بیشتر است.

 

دژپسند همچنین از حمایت از شرکت‌های بزرگ برای حضور در بازار سرمایه خبر داد و گفت: هر شرکتی که مدارکش آماده باشد، می‌تواند طی یک ماه در بورس پذیرش شود در حالی که این روند قبلاً تا یک سال هم طول می‌کشید.

 

وزیر امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد: براساس قانون برای پذیرش شرکت‌ها در بورس، سازمان امور مالیاتی باید 10 سال گذشته‌ی آن‌ها را از نظر مالیاتی بررسی کند، اما مقرر شد برای حمایت از شرکت‌ها و تسهیل شرایط، این قانون برای امسال انجام نشود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------