آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واریز جدید برای دارندگان سهام عدالت/ تاریخ واریزی

رئیس هیأت مدیره شرکت‌های تعاونی سهام عدالت گفت: سود سهام عدالت جاماندگان سال ۱۴۰۱ شرکت‌های سرمایه‌پذیر در ابتدای سال ۱۴۰۳…

آب دُر گران می‌شود



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,آب
سرپرست روابط عمومی شرکت مهندسی آب‌وفاضلاب کشور گفت: با توجه به اهمیت آب و نقش مهم این مایه حیات در زندگی برنامه‌های آموزشی متعددی را برای مدیریت مصرف درنظر گرفته‌ایم تا قدر این دُر گران دانسته شود.

به گزارش ایسنا به نقل از فرهام کرکانی، با اشاره به  روز پنجم هفته صرفه جویی درخصوص مدیریت مصرف  و مشارکت‌های مردم، اظهار کرد: سازمان‌های مردم نهاد هر چند که دولتی نیستند اما نقش بسیار مهمی به عنوان رابط مردم و دولت دارند از این رو در بحث مدیریت مصرف آب و آموزش‌های همگانی به این موسسات اتکا کرده‌ایم، در این راستا چهار پویش مشخص در این زمینه آغاز شده است تا از این طریق بتوان ارزش آب را بیشتر نشان دهیم.

 

وی با تاکید بر اینکه یکی از این بحث ها پویش فراگیری نخستین واژه آب است که برای کودکانی که وارد اول دبستان می‌شوند در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: ۱۵ سمن در داخل کشور وجود دارد که عهده دار این کار شده‌اند، هدفگذاری امسال آموزش ۵۰۰ هزار کودک است و تا کنون نیز دو میلیون کودک در این حوزه آموزش‌های لازم را کسب کرده‌اند.

 

سرپرست روابط عمومی شرکت مهندسی آب‌وفاضلاب کشور با بیان اینکه ۱۰۰ هزار معلم و ۱۵۰ هزار نفر از اولیا نیز آموزش های لازم در این راستا را کسب کرده‌اند، اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی های صورت گرفته امسال نیز ۵۰ هزار نفر از اولیا آموزش های لازم در حوزه مدیریت مصرف را کسب خواهند کرد.

 

به گفته کرکانی یکی دیگر از موارد آموزش های لازم برای خانم‌ها باتوجه به نقش ویژه آن‌ها در مدیریت مصرف آب است که به این مهم نیز از سال‌های گذشته تاکنون توجه شده است.

 

 وی افزود:  این موضوع از سال ۱۳۹۶ آغاز شده و تاکنون ۲۵۰ هزار خانم خانه دار در این طرح شرکت و آموزش های کافی را کسب کردند و امسال نیز هدف آموزش ۱۵۰ هزار خانم است که متاسفانه تاکنون به دلیل شرایط جامعه و شیوع بیماری کرونا و عدم امکان برگزاری دوره‌های آموزشی، نتوانستیم اقدامات جدی داشته باشیم.

 

سرپرست روابط عمومی شرکت مهندسی آب‌وفاضلاب کشور با بیان اینکه در این میان پویش خانه‌تکانی نیز برگزار شد که توانست کمک خوبی به مدیریت مصرف آب داشته باشد، گفت: برنامه بعدی که در دست اجرا قرار دارد، پویش روی خط زندگی است که هدف این طرح جوانان سن ۱۵ تا ۳۵ سال در نظر گرفته شده و قصد داریم با آموزش  صد هزار نفر در طرح مدیریت مصرف گام برداریم.

 

کرکانی با اشاره به تاثیر این اقدامات در کاهش میزان مصرف آب، اظهار کرد: سه گروه اساسی جامعه مجموعه هدف ما قرار دارند که به اعتقاد من کودک دبستانی یکی از بهترین گزینه ها برای آموزش است، تعالیم در این سن ثبت خواهد شد به‌گونه‌ای که فرهنگ و منش آن فرد بر اساس آموزه های کودکی در بزرگسالی تجلی می‌شود.

 

به گفته وی گروه دوم نیزبانوان و خانم های خانه‌دار هستند که آن‌ها نیز می‌توانند نقش عمده‌ای در مصارف بخش خانگی داشته باشند، همچنین جوانانی که وارد جامعه می‌شود نیز می‌تواند تاثیر زیادی روی این موضوع بگذارند و ما اگر بتوانیم این گونه پویش ها را در کل کشور توسعه دهیم می‌توانیم شاهد تاثیر بسیار مثبت آن در میزان مصرف آب کشور باشیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------