آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

بانک مرکزی: اجاره‌بهای مسکن در خرداد ۳۱ درصد افزایش یافت



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,اجاره‌بهای مسکن
بررسی آمار منتشر شده بانک مرکزی حاکی از آن است که نرخ اجاره‌بهای مسکن در تهران و کل مناطق شهری طی ماه خرداد به ترتیب ۲۴.۶ و ۳۰.۷ درصد افزایش یافته است. 

به گزارش تسنیم بر اساس گزارش بانک مرکزی از مجموع 10778 واحد مسکونی معامله شده در خرداد امسال، واحدهای تا 5 سال ساخت با سهم 38.9 درصدی بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است. سهم مذکور در مقایسه با خردادماه سال قبل حدود 8 واحد درصد کاهش یافته و در مقابل به سهم واحدهای با قدمت 6 تا 10 سال و بیش از 20 سال ساخت افزوده شده است.

 

طی خردادماه امسال متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی معاملاه شده از طریق بنگاه‌های املاک شهر تهران 18 میلیون و 950 هزار تومان بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 11.6 و 42.5 درصد افزایش یافته است.

 

در میان مناطق 22گانه شهرداری تهران بیشتری متوسط قیمت مربوط به منطقه یک با 41 میلیون و 200 هزار تومان و کمترین آن با 8 میلیون و 890 هزار تومان مربوط به منطقه 18 است. ارقام مذکور نسبت به ماه مشابه سال گذشته به ترتیب 53.6 و 47.6 درصد افزایش یافته است.

 

بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری شهر تهران و کل مناطق شهری طی خردادماه امسال نشاندهنده رشد به ترتیب معادل 27.6 و 30.7 درصدی نسبت به ماه مشابه سال 98 است.

 

به گزارش تسنیم، هفته گذشته وزارت راه و شهرسازی گزارش تحولات بازار مسکن در آخرین ماه بهار امسال را منتشر کرد. بر این اساس متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان با رشد حدود 2 میلیون تومانی نسبت به اردیبهشت 99 به 19 میلیون و 71 هزار تومان افزایش یافته است. به طور معمول گزارش‌های منتشر شده از سوی بانک مرکزی با گزارش‌های وزارت راه از بازار مسکن تفاوت‌هایی دارد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------