آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

شرط ترخیص برنج‌های وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,ترخیص برنج
بعد از حذف برنج از دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی اکنون برنج‌های وارداتی که تا پیش از این تغییر وارد شده است، فقط به شرط تحویل به دولت امکان ترخیص با نرخ ۴۲۰۰ تومان را خواهد داشت در غیر این صورت باید مابه‌التفاوت با ارز نیمایی را پرداخت کنند.

به گزارش ایسنا، برنج از جمله کالاهای اساسی بوده که طی سال‌های گذشته همواره از ارز دولتی برای واردات آن استفاده می‌شد؛ به طوری که بعد از تغییر سیاست‌های ارزی دولت که نرخ ۴۲۰۰ تومان برای واردات کالاهای اساسی در نظر گرفته شده بود این کالا نیز با همین نرخ وارد شد. اما به تدریج حذف کالاهای اساسی از لیست ارز ۴۲۰۰ تومانی در دستور کار قرار گرفت و برنج نیز در اواخر اردیبهشت‌ماه امسال از مشمولان این ارز کنار گذاشته شد و واردات آن با نرخ سامانه نیما انجام می‌شود.

 

اما در تازه‌ترین ابلاغیه‌ای که وزارت صمت به گمرک ایران داشته، خطاب به ارونقی - معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران - اعلام کرده است که ترخیص برنج‌های تامین ارز شده با نرخ ۴۲۰۰ تومانی مشروط به تحویل این کالا به دولت خواهد بود.

 

براین اساس، برنج‌هایی که با نرخ ۴۲۰۰ تومان وارد شده اما هنوز ترخیص نشده‌اند در صورتی با همین نرخ بدون دریافت مابه‌التفاوت با ارز نیما ترخیص خواهند شد که به شرکت بازرگانی دولتی ایران یا شبکه‌های توزیع تحت نظارت با مجوز دبیرخانه کارگروه تنظیم بازار با نرخ مصوب سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تحویل شود.

 

اما در غیر این صورت برنج‌های وارداتی با نرخ ۴۲۰۰ تومان باید مابه‌التفاوت با نرخ نیمایی را بپردازند. این در حالی است که در حال حاضر نرخ ارز در سامانه نیما بیش از ۱۶ هزار تومان است.

 

 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,ترخیص برنج

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------