آخرین وضعیت بازار لوازم خانگی؛ کالا گران و مشتری کمیاب



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,بازار لوازم خانگی
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با بیان این که ۶۰ درصد تخلفات در این حوزه مربوط به کالاهای تقلبی و قاچاق است گفت: با قیمت های کنونی لوازم خانگی، احتکار و داشتن انبار توجیه ندارد. 

اکبر پازوکی در گفت و گو با تسنیم، در خصوص وضعیت بازار لوازم خانگی با توجه به قیمت دلار اظهار داشت: اینکه از فروشندگان بخواهیم کالاهای خود را بر اساس قیمت های قبلی عرضه کنند درست نیست. این دیدگاه که  بنگاهی که کالاهای خود را در گذشته خریداری کرده نباید با افزایش نرخ دلار، کالای خود را گران تر بفروشد، معقول نیست. 

 

وی ادامه داد: شرایط فعلی به نحوی است که مغازه داران به روز کالا را خریداری می کنند، قیمتها آنقدر گران است که نمی توانند کالا را خریده و انبار کنند. در حال اگر به سراغ مغازه ها در امین حضور یا شریعتی و یا هر جایی که بورس فروش لوازم خانگی است، بروید، می بینید که در هر مغازه بیشتر از یک یا دو یخچال نیست.

 

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در خصوص کمبود کالا در بازار و قیمتهای بالایی که عرضه می شود، گفت: شرکت های تولید کننده اگر بار بدهند فروشندگان از خدایشان است که بفروشند زیرا تأمین رزقشان از این طریق است، بنابراین دلیلی برای عدم فروش کالا نیست.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا تولید کاهش یافته که می گویید اگر شرکت ها بار بدهند، آیا از نظر مواد اولیه با مشکل روبه رو هستند ؟ تصریح کرد: بنده اطلاعی از تولید ندارم زیرا حدود یک ماه است که با تولیدکنندگان به دلیل مشغله زیادی که آنها دارند، ارتباطی نداشته ایم. اما به هر حال آنها نیز معضلات خود را دارند. ولی به هر حال اگر آنها کالا بدهند ما نیز می فروشیم.

 

*داشتن انبار برای مغازه داران توجیه ندارد  

پازوکی خاطر نشان کرد: یخچال سایدبای سایدی که 3 میلیون تومان بوده به 25 میلیون تومان رسیده، در یک مغازه 10 متری یا ١٥ متری چندتا یخچال و ماشین لباسشویی و ظرف شویی می تواند نگه دارد؟ و یا اینکه این قیمتهای بالا باعث شده فروشنده ای قدرت خرید تعداد بالا نداشته باشد که بخواهد انبار کند، بنابراین احتکاری نیز وجود ندارد.

 

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با بیان اینکه داشتن انبار در این شرایط برای مغازه داران توجیه ندارد، افزود: مغازه داران به دنبال فروش هستند و حتی برخی از آنها افرادی را استخدام کرده اند تا جلوی درب مغازه بایستند و مشتری جذب کنند، مثل رستورانها. حتی پولی برای پرداخت حقوق به آنها را نداشته و به ازای هر مشتری (پورسانتی) پول دریافت می کنند. 

 

وی با اشاره به اینکه گرانی و بالا بودن قیمت ها باعث شده خریدار کم شود، تصریح کرد: قیمت ها آنقدر سنگین است که پر کردن یک انبار کوچک 10 میلیارد تومان پول نیاز دارد، بنابراین صرفه اقتصادی ندارد که این کار انجام شود.

 

*60 درصد تخلفات مربوط به تقلبی یا قاچاقی بودن کالا است

پازوکی در خصوص شکایاتی که از بازار لوازم خانگی می شود، اظهار داشت: خوشبختانه حدود یک ماه و نیم است که شکایتی از نظر قیمت لوازم خانگی به اتحادیه نشده است و 60درصد شکایات مربوط به تقلبی بودن و قاچاق کالاها است.

 

وی در پاسخ به این سوال که جلسه ای با دولت در این شرایط و کمک به مغازه داران نداشته اید، گفت: روز گذشته جلسه ای با آقای زالی در خصوص وضعیت استان تهران داشتیم که در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله اجباری کردن زدن ماسک در پاساژهای سر پوشیده و ممانعت از ورود افراد بدون ماسک و یا فروش ماسک به آنها،  چک کردن درجه حرارت و تب افرادی که وارد پاساژها می شوند و  گذاشتن دالان های ایزوله در ورودی پاساژها صحبت شد که ریز این پروتکل ها در کانال اتحادیه ارسال و به اعضا اطلاع رسانی می شود.

 

 * کاهش مالیات اعضایی که برای مبارزه با کرونا کمک کنند 

 رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی  ادامه داد: در این جلسه مقرر شد افرادی که در خصوص مبارره با کرونا به اتحادیه و یا هر جایی کمک کنند، این مبلغ از اصل مالیات آنها کسر می شود. 

 

پازوکی  اظهار داشت: در اسفندماه سال گذشته که کرونا شروع شد، خیرین اعضای اتحادیه مبلغ ٣٥ میلیون تومان برای خرید دستگاه های  تنفس مصنوعی و لباس های مخصوص (گان) جمع آوری کرد و در حال حاضر نیز در جلسه روز گذشته مقرر شد هر عضو که در این مسیر کمک کند، عین همان مبلغ از اصل مالیاتش کم شود. 

 

وی در پایان در خصوص تکلیف مالیات سال 98 نیز گفت: هنوز تکلیف این موضوع مشخص نشده و معمولا یک ماه قبل از آخرین مهلت ارسال اظهارنامه های مالیاتی، وضعیت بخشودگی ها و نحوه  دریافت مشخص می شد، به دلیل شرایط کرونا  آخرین مهلت 31 مرداد است ولی تا کنون در خصوص مالیات به هیچ صنفی چیزی اعلام نکرده اند. 

 

به گزارش تسنیم، حدود یک ماه است که رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی که سیدمرتضی میری بود، تغییر کرده و در حال حاضر اکبر پازوکی که پیش از این نائب رئیس اول اتحادیه بوده، به عنوان رئیس اتحادیه مشغول فعالیت است. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------