وزیر نفت: هیچ کشوری حاضر به همکاری با ایران نیست| تکذیب افزایش قیمت گازوییل



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,وزیر نفت
در توسعه فرزاد B قرارداد مشارکت در تولید با هندی ها وجود نداشته و چنانچه من قرارداد مشارکت در تولید ببندم در مجلس باید پاسخگو باشم. 

وزیر نفت گفت: متأسفانه موضوعاتی مطرح می شود که حتی یک ورق کاغذ برای اثبات ادعا وجود ندارد؛ من به هیچ کشور خارجی علاقه ویژه ای ندارم و چنانچه با طرف های خارجی صحبت می کنم به دلیل منافع ملت ایران است.

 

به گزارش  خبرآنلاین، بیژن زنگنه، وزیر نفت در مراسم امضای قرارداد توسعه میدان آزادگان جنوبی اظهار داشت: ایران از تولید ۷۷۰ هزار بشکه نفت در غرب کارون به ظرفیت ۴۰۰ هزار بشکه دست یافته است.

 

وی افزود: شاخص فعالیت در میادین مشترک را باید در غرب کارون و پارس جنوبی ببینیم؛ البته در سایر میادین مشترک نیز اقدام شده و تا پایان دولت به نتیجه می رسد.

 

وزیر نفت با تأکید بر ضرورت افزایش ضریب بازیافت از میادین نفتی، گفت: باید از این ثروت درست استفاده کنیم و ثروت ملت هدر نرود و به همان میزان که به میادین مشترک حساس هستیم باید به ضریب بازیافت نیز حساس باشیم.

 

وی ادامه داد: ۲۷ میلیارد بشکه نفت درجا در میدان مشترک آزادگان جنوبی وجود دارد، اما حداکثر برداشت ما کمتر از ۱.۵ میلیارد بشکه است.

 

زنگنه با بیان اینکه "می توانیم ضریب بازیافت ۶ درصدی در این میدان را به ۱۶ درصد افزایش دهیم"، گفت: این به معنای افزایش ۲.۷ میلیارد بشکه تولید نفت از آزادگان جنوبی است و بالای هزار میلیارد دلار درآمد برای کشور ایجاد می کند.

 

وی افزود: تا زمانی که در نفت حضور داشته باشم از افزایش ضریب بازیافت کوتاه نمی آیم، زیرا این ثروت کشور است.

 

وزیر نفت تصریح کرد: در توسعه فرزاد B قرارداد مشارکت در تولید با هندی ها وجود نداشته و چنانچه من قرارداد مشارکت در تولید ببندم در مجلس باید پاسخگو باشم.

 

وی ادامه داد: متأسفانه موضوعاتی مطرح می شود که حتی یک ورق کاغذ برای اثبات ادعا وجود ندارد؛ من به هیچ کشور خارجی علاقه ویژه ای ندارم و چنانچه با طرف های خارجی صحبت می کنم به دلیل منافع ملت ایران است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------