نرخ وام ودیعه مسکن در پایتخت مشخص شد



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,وام ودیعه مسکن
مبلغ وام ودیعه مسکن در شهر تهران امروز در جلسه هیئت دولت تعیین شد.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ؛ وام ودیعه مسکن امروز در جلسه هیئت دولت بررسی و به تصویب رسید بر این اساس مقرر شد این وام ۵۰ میلیون با نرخ سود ۱۳ درصد باشد.

 

حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهور امروز اعلام کرد: به مستاجران تهرانی وام ۵۰ میلیونی ودیعه اجاره مسکن داده می‌شود.

 

رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت گفت: آن‌هایی که دارای حقوق ثابت هستند و هم چنین برای خانواده‌هایی که تحت حمایت هستند در تهران بمی توانند ۵۰ میلیون تومان از بانک وام بگیرند. این مبلغ در شهرهای بزرگ ۳۰ میلیون تومان و در شهرهای کوچک ۱۵ میلیون تومان است. این وام با سود و بهره ۱۳ درصد به مستاجران داده می‌شود.

 

گفتنی است، وام ودیعه مسکن در جهت کمک به مستاجران و کاهش التهاب بازار اجاره به متقاضیانی که کد رهگیری را دریافت کنند پرداخت می‌شود. این تسهیلات در استان تهران به متراژهای تا ۷۵ متر و در شهرستان‌ها تا ۹۰ متر تعلق می‌گیرد.

 

چندی پیش محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی درباره تسهیلات ودیعه مسکن برای مستاجران گفت: کلیات تسهیلات ودیعه مسکن توسط هیئت دولت به تصویب رسیده و در صورتی که بانک مرکزی منابع آن را تامین کند مبلغ آن اعلام می‌شود.

 

به گفته این مقام مسئول در این نوع از وام تنها سود باز می‌گردد که باعث افزایش ۵۰ درصدی قدرت اجاره مستاجران می‌شود.

 

معاون وزیر راه وشهرسازی مطرح کرد: در این مدل تسهیلات اصل پول کامل باز می‌گردد و مستاجران تنها اقساط سود تسهیلات را پرداخت می‌کنند.

 

محمود زاده تصریح کرد: در این نوع از تسهیلات به طور مثال اگر ۱۰۰ میلیون ودیعه معادل ماهانه ۳ میلیون اجاره است و اگر این ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد ۱۸ درصد پرداخت شود مستاجر تنها ماهانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اقساط سود این تسهیلات را پرداخت می‌کند و در این بین یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به نفع مستاجر و یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به نفع مالک است.

 

او یاد آور شد: در این نوع از تسهیلات هیچ ضرری به مالک وارد نمی‌شود و برای هر دو طرف دارای منافع است.

 

حال امیدواریم با کاهش پروسه پرداخت این تسهیلات شاهد بهبود وضعیت بازار اجاره باشیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------