سقوط سهام، واکنش بازار چین به جنگ دیپلماتیک آمریکا



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,سهام
 درپی دستور آمریکا برای بستن فوری کنسولگری چین در هیوستون با طرح اتهام سرقت تحقیقات علمی ، ارزش سهام دربازارهای اوراق بهادار هنگ کنگ و چین کاهش یافت. 

روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست چین روز پنجشنبه گزارش کرد که ارزش سهام در بازار اوراق بهادار هنگ کنگ بلافاصله پس از رویارویی دیپلماتیک دو کشور و در واکنش به اعلام آمریکا برای بستن کنسولگری چین در آن کشور ۲/۳ درصد کاهش یافت.

 

نشریه می نویسد: این تازه ترین بخش از رویارویی دو کشور و یک اقدام بی سابقه در مناسبات طرفین است که پیشتر نیز به دلایلی چون موضوعات هنگ کنگ و دریای جنوبی و شیوع همه گیری تیره شده است.

 

شاخص سهام در بازار اوراق بهادار در شانگهای واقع در شرق چین یکی از دو بورس مهم این کشور امروز پنجشنبه ۲/۳ درصد کاهش یافت و سرمایه گذاران و سهامداران با نگرانی تحولات میان چین و آمریکا را دنبال می کنند.

 

آمریکا چین را متهم می کند که کنسولگری هیوستون را به مرکز اصلی اعزام اعزام دانشجویان توسط ارتش چین تبدیل کرده است تا بتواند به اطلاعات محرمانه و حساس دست یابد. اتهامی که چین تکذیب کرده است.

 

درهمین حال چین گزارش های مربوط به ابراز تمایل مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا برای سفر به این کشور در سال جاری میلادی را با حساسیت دنبال می کند و امیدوار است این راه مفری برای عبور از بحران در مناسبات دو کشور باشد.

 

البته سونگ جونگ پینگ تحلیلگر مسایل نظامی چین بر این باور است که ابراز تمایل وزیر دفاع آمریکا برای سفر به چین و اقدام غیرمنتظره آمریکا برای بستن کنسولگری چین در هیوستون موضوع را پیچیده تر کرده است.

 

او اما تصریح کرد : درمجموع موضوع بستن این مکان یک اقدام درعرصه دیپلماتیک محسوب می شود در صورتی که سفر وزیر دفاع آمریکا به چین موضوعی در قلمرو ارتش و نیروهای مسلح است. این دو موضوع لزوما ربطی به یکدیگر ندارد .

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------