بیت‌کوین مرز ۱۰ هزار دلار را رد کرد



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,بیت‌کوین
قیمت بیت‌کوین برای اولین بار از ابتدای ماه ژوئن سال جاری میلادی، اکنون بار دیگر به بیش از ۱۰ هزار دلار رسیده است. 

به گزارش ایسنا، در حالی که بیت‌کوین در ماه‌های گذشته با نوسانات زیادی همراه بود و پس از دوره‌ای طولانی که در ۹۰۰۰ دلار ثابت مانده بود، اکنون بار دیگر مرز ۱۰ هزار دلاری را رد کرده است. طبق گزارش سی‌ان‌بی‌سی، بیت‌کوین طی هفت روز گذشته نزدیک به ۱۱ درصد افزایش قیمت داشته و این در حالی است که بازارهای سهام جهانی در هفته گذشته با ادامه روند صعود طلا، با مشکل مواجه شدند.

 

بهای بیت کوین در حالی که در هفته های اخیر تا ۱۰ هزار دلار نیز افزایش یافته بود، در اسفند ماه سال گذشته و متاثر از شیوع کرونا در جهان، به کمتر از ۵۰۰۰ دلار هم رسید. نوسانات شدید بیت‌کوین باعث شد بسیاری از افراد نسبت به ورود برای معامله این ارز احتیاط کنند؛ چرا که در بازه زمانی ژوئن تا دسامبر ۲۰۱۷ ارزش بیت کوین ۴۰۰ درصد افزایش یافت اما در بازه زمانی اکتبر تا دسامبر سال گذشته ارزش آن ۳۰ درصد کاهش یافت.

 

با وجود این، همچنان تحلیل‌های زیادی از آینده بیت‌کوین منتشر می‌شود، کمااینکه چندی پیش شرکت بلومبرگ با انتشار یادداشتی برآورد کرده بود که بهای رمز ارز بیت کوین در سال جاری میلادی به ۲۰ هزار دلار نیز خواهد رسید. کیتی استوکتون، یکی از کارشناسان و تحلیلگران فعال در این حوزه، اظهار کرده بود بیت‌کوین از لحاظ تکنیکال جایگاه خود را روی ۸۰۰۰ دلار به ثبات رسانده و درصورتی‌که به سطوح بالاتر از ۱۰ هزار دلار صعود کند، می‌تواند افزایش قیمت چشمگیری را تجربه کند.

 

در حالی که زمزمه‌هایی از تولید واکسن کرونا به گوش‌می‌رسد، اکنون ویجی آیار، مدیر شرکت سرمایه‌گذاری لونو که در زمینه رمز ارزها فعالیت می‌کند، معتقد است بیت‌کوین از این زمزمه‌ها منتفع می‌شود و می‌گوید: اگر دولت‌های بزرگ به تخصیص بسته‌های حمایتی ادامه دهند، روند افزایشی بازار این رمزارز ادامه پیدا خواهد کرد. این روند افزایشی بازار طلا و بازارهای سهام را نیز شامل می‌شود و بیت‌کوین و دیگر رمزارزها این مسیر را دنبال می کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------