آغاز پروازهای ترکیه به ایران/ بلیت پروازهای خارجی گران شد



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,پروازهای ترکیه
دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: ترکیش ایر اعلام کرده که از اول سپتامبر پروازهای ترکیه انجام می شود و با توجه به افزایش نرخ ارز قیمت بلیت گران تر می شود.

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه شرکت هواپیمایی ترکیه اعلام کرده است که از ابتدای سپتامبر تمامی پروازهای ایران ترکیه و بالعکس انجام می شود گفت : ترکیش ایر انجام پرواز به چند شهر ایران را در دستور کار خود قرار داده که این شهرها عبارت است از تهران، شیراز ،اصفهان و تبریز و البته این پروازها از یازدهم شهریور ماه انجام می شود.

 

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با بیان اینکه قیمت بلیت های پرواز های خارجی تابع نرخ ارز است افزود: با توجه به شرایط اقتصادی و افزایش بهای نرخ ارز و یورو قیمت بلیت پروازهای خارجی به ویژه برای ترکیه در مقایسه با سال های گذشته افزایش یافته است.

 

به گفته این مقام مسئول در صورتی که تقاضا برای این پروازها کم باشد، نرخ بلیت پروازها چندان افزایش نمی یابد اما اگر درخواست برای این پروازها بالا باشد به طور قطع نرخ بلیت ها بالا خواهد رفت.

 

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی اظهار کرد: طبق قوانین هر کشور در حوزه هوایی در صورتی که انجام پروازها لغو شود باید طبق قانون مبالغ به مسافران بازگردد، اما اگر این موارد رعایت نشود باید سازمان هواپیمایی کشور این موارد را به صورت کامل پیگیری کند.

 

این مقام مسئول تصریح کرد: طبق رایزنی های انجام شده پروازهای ترکیه از کشور ایران هم توسط شرکت های هواپیمایی داخلی انجام می شود و خوشبختانه بسیاری از شرکت های هواپیمایی ایران هم به کشور ترکیه پرواز داشته اند.

 

او اظهار کرد: با توجه به پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده کشور ایران مسافران پروازهای خارجی را طبق ضوابط و مقررات تعیین شده و گواهی سلامت پذیرش می‌کند و کشور ترکیه هم در مقابل باید با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی مسافران را پذیرش کند.

 

سامانی بیان کرد: شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاین اعلام کرده است که از ابتدای سپتامبر پروازهای خود را به ایران دایر می‌کند و طبیعتاً وقتی پروازهای ترکیش ایرلاین دایر شود پرواز شرکت‌های هواپیمایی ایرانی هم به ترکیه برقرار می‌شود.

 

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با اشاره به اینکه ترکیش ایرلاین مجوز پرواز به ایران را از سازمان هواپیمایی ایران گرفته است، اضافه کرد: شرکت‌های هواپیمایی داخلی منتظر تأیید سازمان هواپیمایی ترکیه و دولت ترکیه برای انجام پروازها به این کشور هستند.

 

گفتنی است، ماه گذشته کشور ترکیه از انجام پروازهای ترکیه به ایران و بالعکس خبر داده بود که بلافاصله بعد از گذشت چند روز و شب قبل از انجام پروازها اعلام کرد که تمامی پروازها به کشور ترکیه لغو شده است که این موضوع مورد اعتراض بسیاری از مسافران قرار گفت چراکه پیش از این تعدادی از سفرهای خارجی لغو و هنوز مبالغ بلیت های آنها به مسافران بازگردانده نشده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------