نفت دزدی دریایی در دوره کرونا افزایش یافت



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,نفت دزدی
پاندمی کووید ۱۹ و افزایش بی‌رویه ذخیره نفت بر رو روی نفتکش‌ها باعث شده تا روند کاهشی دزدی دریایی معکوس شود و دزدان از این هرج‌ومرج به نفع خود سو استفاده کنند. 

به گزارش مهر به نقل از راشاتودی، پاندمی کووید ۱۹ و افزایش بی‌رویه ذخیره نفت بر رو روی نفتکش‌ها باعث شده تا روند کاهشی دزدی دریایی معکوس شود و دزدان از این هرج‌ومرج به نفع خود سو استفاده کنند.

 

سال ۲۰۱۹ به یک سال موفق در مقابله با دزدی دریایی جهان تبدیل شد. طبق آمار اداره بین‌المللی دریانوردی (آی‌ام‌بی) تعداد حملات دزدان دریایی به کمترین میزان ۲۵ ساله رسید که این نشان دهنده کاهش بیش از ۵۰ درصدی ظرف یک دوره ۱۰ ساله بود.

 

اما حالا با وجود پاندمی کرونا و خیل ذخایر شناور نفت خام، طبق گزارش «توافق همکاری منطقه‌ای در مبارزه با دزدی دریایی و سرقت مسلحانه» حملات دزدان دریایی در خلیج مکزیک افزایش یافته است. این خلیج یکی از مراکز کلیدی ذخایر نفت شناور است. تولیدکنندگان نفت خام در طول دوره اشباع بازارهای نفت، بخشی از ذخایر خود را به روی تعداد زیادی از نفتکش‌ها انتقال داده‌اند.

 

البته با پایین ماندن قیمت‌های نفت خام دزدان دریایی در این حملات جدید به جای توقیف کشتی و محموله نفتی آن به گرفتن پول سرنشینان و فروش تجهیزات ارزشمند آن رو آورده‌اند.

 

در ماه آوریل دزدان دریایی به یک مرکز شناور تولید و ذخیره‌سازی و بارگیری نفت با ظرفیت ۵۰ هزار بشکه در روز، در سواحل نیجریه حمله کردند و ۹ نفر از کارکنان آن را دزدیدند، در حالی که به ذخایر و محموله‌های نفتی دست نزدند.

 

آی‌ام‌بی هشدار داد که آسیا هم به یک مرکز حملات دزدان دریایی تبدیل شده است. فعالیت دزدان دریایی در منطقه‌ای وسیع گسترش یافته که شامل دریای جنوب چین، تا سواحل اندونزی، ویتنام، هند، بنگلادش و فیلیپین می‌باشد. بیشتر حملات در تنگه‌های سنگاپور و مالاکا تمرکز یافته‌اند. کشتی‌های باری‌ای که از تنگه سنگاپور عبور می‌کنند بیشتر از همه در معرض خطر هستند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------