آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

شاخص بورس 52 هزار واحد افت کرد



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,بورس
شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت افت بیش از ۵۲واحدی، تا ارتفاع یک ‌میلیون و ۶۳۱هزار واحد عقب‌نشینی کرد. 

به گزارش تسنیم ، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از 13میلیارد و 87میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر 8هزار و 135میلیارد تومان در بیش از 772هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت 52هزار و 902واحدی، در ارتفاع یک ‌میلیون و 631هزار و 883واحد قرار گرفت.

 

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان و سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی شد و در مقابل شرکت‌های معدنی و صنعتی گل گهر، تأمین سرمایه امین و بهساز کاشانه تهران با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

 

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روز منفی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) 13876واحد، کل (هم‌وزن) 6619واحد، قیمت (هم‌وزن) 4340واحد، آزاد شناور 69550واحد و شاخص‌های‌ بازار اول و دوم نیز به‌ترتیب 40959و 97654واحد افت کردند.

 

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 994میلیون ورقه به‌ارزش 4هزار و 391میلیارد تومان در 640هزارنوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 431واحد افت کرد و در ارتفاع 17هزار و 357واحد قرار گرفت.

 

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی سنگ آهن گهر زمین، پتروشیمی مارون و پلیمر آریا ساسول شد و در مقابل شرکت‌های توسعه مسیر برق گیلان، تولید برق ماهتاب کهنوج و کست و صنعت شهداب ناب خراسان بیشترین اثر مثبت را بر شاخص فرابورس به نام خود ثبت کردند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------