آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خرید حلقه طلا برای عروس و دامادها آرزو شد / یک‌جفت حلقه ساده ۲۳ میلیون آب می‌خورد!

قیمت طلا از مرز سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عبور کرده تا خرید نیم‌ست ۱.۸ گرمی طلا نزدیک ۹ میلیون تومان هزینه داشته باشد. به…

ریزش ۲۶ هزار واحدی شاخص کل بورس/ افت بورس پیامد سیاست های غلط دولت است



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,بورس تهرا
شاخص کل بورس تهران با ریزش ۲۶ هزار واححدی در ارتفاع یک میلیون و ۶۲۱ هزار واحد ایستاد.

 به گزارش اقتصادنیوز ، شاخص کل بورس تهران در دقایق آغازین معاملات بورس تهران قرمزپوش شد و با ریزش ۲۶ هزار واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۶۲۱ هزار واحد ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز قرمزپوش شد  و با افت ۲۷۰۰ واحدی ۴۳۹هزار و ۳۳ واحد را ثبت کرد.

 

فولاد، فارس، وغدیر و فملی چهار نماد اثرگذار بر قرمزپوشی شاخص بودند.

 

پالایشی یکم دارای تخفیف ۴۰ درصدی می‌شود

طبق اعلام کارگزاری بانک توسعه صادرات، پالایشی یکم دارای تخفیف ۴۰ درصدی می‌شود.

 

به گزارش تجارت‌نیوز، داوود رزاقی، مدیر صندوق پالایش یکم گفت: به نظر می‌رسد اگر سهام پالایشگاهی ها رشد کند، تا روز چهارشنبه هفته جاری تخفیف ۲۰ درصدی واحدهای صندوق پالایشی یکم به ۴۰ درصد می‌رسد.

 

آنطور که در کانال کانال کارگزاری بانک توسعه صادرات نوشته شده، داوود رزاقی گفت: نماد شرکت‌های پالایشی به‌دلیل تغییر نرخ خوراک این واحدها بسته شده است و پیش‌بینی می‌شود که نماد این شرکت‌ها پس از تعدیل با افزایش قیمت قابل توجهی باز شود که دراین صورت تأثیر زیادی در خرید واحدهای پالایشی یکم خواهد داشت.

 

افت بورس پیامد سیاست های غلط دولت است

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی از اینکه دولت در حال بینوا سازی سرمایه‌های مردم در بورس برای جبران کسری بودجه خود است انتقاد کرد. 

 

 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,بورس تهرا

احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: متأسفانه در شرایط فعلی ما شاهد آن هستیم که دولت روند بی‌نواسازی سرمایه‌های مردم را درنظر گرفته است. 

 

وی در توضیح بیشتر افزود: دولت مدام در حال کاهش ثروت و دارایی مردم بوده و دارایی‌های مردم را کم کرده است و در همین راستا ظاهرا بنا دارد مردم را بینوا سازد. 

 

وی تصریح کرد:‌ متأسفانه کاهش سرمایه‌های مردم موجب به خاک سیاه نشاندن آنان شده و آخرین سناریوی قوه مجریه در این باره کاهش سرمایه‌های مردم در بورس است. 

 

علیرضا بیگی گفت: متأسفانه ثروت مردم در بورس به باد رفته است و هیچ کس هم حاضر نیست در این باره پاسخگو باشد.

 

وی افزود: ادامه این روند شرایط کشور را بحرانی خواهد کرد، اما گویا دولت درصدد است کسری بودجه خود را به هر قیمتی تأمین کند و اهمیتی نمی‌دهد که چه بلایی بر سر مردم، خانوارها و سرمایه‌های آنان می‌آید. 

 

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: متأسفانه عده‌ای که از رانت برخوردار بوده و به مسئولین دولتی نزدیک هستند، سرمایه‌های زیادی را به جیب زده و آنانی که سهام‌های فولادی و پتروشیمی‌ها را دراختیار دارند، ثروت نجومی داشته و دولت در قبال سرنوشت عموم مردم که دارای سهام هستند، بی‌تفاوت است و کمترین توجهی به چگونگی اداره زندگی مردم ندارد. 

 

علیرضابیگی گفت: از دولت انتظار داریم که برای اداره جامعه و اداره زندگی مردم برنامه‌ریزی ویژه‌ای داشته و موجب کاهش سرمایه‌های مردم نشود. 

 

نماینده تبریز در مجلس گفت: متأسفانه کاهش سرمایه‌های مردم و افت بورس پیامد سیاست‌های غلط دولت بوده و به اقتصاد کشور تحمیل شده است. ضمن اینکه این اقدام می‌تواند پیامدهای سیاسی و اجتماعی و افزایش نابرابری‌ها و افزایش فقر و بی‌ثباتی در زندگی مردم را به وجود آورد، این در حالی است که چنین سیاست‌هایی به شکست منجر شده و ادامه این شرایط به هیچ‌وجه امکان‌پذیر نیست، لذا باید شرایط تغییر اساسی کند.

 

وی گفت:‌ متأسفانه دولت اراده‌ای از خود نشان نمی‌دهد که بتواند روند گذشته و اعمال سیاست‌های غلطش را تغییر داده، فکری به حال سرمایه‌های مردم کند.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------