کَره هم در ایران سهمیه‌بندی شد/ نایب رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای تکذیب کرد



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,کره
رئیس اتحادیه سوپر مارکت ها با اشاره به کمبود روغن جامد در بازار، گفت: قیمت کره پس از یک هفته عدم عرضه، از دو روز گذشته حدود ۹۰ درصد افرایش یافته است.  

 به  گزارش تسنیم، سعید درخشانی در خصوص کمبود روغن جامد در بازار، اظهار داشت: این قلم کالا در بازار کم بوده و مردم نیز سراغ آن را می گیرند ولی کمبود وجود دارد.

 

وی در پاسخ به دلیل این کمبود گفت: دلیلش را باید از تولید کننده پرسید، زیرا خریدار وجود دارد ولی اینکه چرا نیست به تولید کننده مربوط می شود.

 

رئیس اتحادیه سوپر مارکت ها و مواد پروتئینی با اشاره به گرانی کره در روزهای اخیر نیز خاطر نشان کرد: حدود یک هفته بود که تولید کننده، کره را در بازار عرضه نکرد و از دو روز گذشته که عرضه آن شروع شده، قیمت حدودا دو برابر شده است.

 

درخشانی ادامه داد: قیمت کره 100 گرمی از 4500 تومان به 8 هزار تومان و کره 50 گرمی از 2300 تومن به 4100 تومان افزایش یافته است و اینکه مجوزی برای افزایش قیمت گرفته شده یا خیر نیز اطلاعاتی ندارم ولی به هر حال این گرانی ها وجود دارد.

 

وی در پایان به افزایش قیمت تخم مرغ در این روزها نیز اشاره کرد و گفت: تخم مرغ نیز در حال حاضر شانه ای 29 الی 30 هزار تومان و حتی تا 32 هزار تومان نیز به فروش می رسد. البته فروشنده به هر قیمتی که بخرد با هزار تا دو هزار تومان گران تر می فروشد.بنابراین در همه این اقلام تولیدکننده قیمت را افزایش داده که فروشنده نیز مجبور به گران فروختن است.

 

***

 

کره سهمیه‌بندی شد

تجارت نیوز نوشت: رئیس اتحادیه سوپر مارکت‌ها می‌گوید: کره در فروشگاه‌های زنجیره‌ای سهمیه‌بندی شد. علت سهمیه‌بندی کره در فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز این است که برخی فروشگاه‌ها کره را با قیمت قبل عرضه می‌کنند.

 

دهمین حال رئیس اتحادیه سوپر مارکت‌ها از افزایش 90 درصدی قیمت کره از دو روز گذشته خبر داد گفت: در چند ماه گذشته کره در بازار نایاب بود و حالا طی دو روز گذشته قیمت کره 100 گرمی به هشت هزار تومان رسیده است. علت سهمیه‌بندی کره در فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز این است که برخی فروشگاه‌ها کره را با قیمت قبل عرضه می‌کنند و به همین دلیل باعث هجوم مردم به فروشگاه‌های زنجیره‌ای شده است.

 

تکذیب سهمیه بندی کره در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

نایب رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای با بیان اینکه هر مشتری به هر مقداری که کره بخواهد در فروشگاه های زنجیره‌ای موجود است، گفت سهمیه بندی کره در فروشگاه‌های زنجیره‌ای صحت ندارد.

 

به گزارش صدا و سیما، منصور عالی پور، با بیان اینکه هر مشتری به هر مقداری که کره بخواهد در فروشگاه‌های زنجیره‌ای موجود است، گفت: هرگونه سهمیه بندی در خصوص کره را در فروشگاه‌های زنجیره‌ای تکذیب می‌کنم.

 

نایب رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای، گفت: کره در هفته‌های گذشته در بازار کم شده بود که دلیل آن تمام شدن مجوز واردات بود. این مجوز مجدداً تمدید شد و در حال حاضر هیچ مشکلی در توزیع و فروش کره نداریم.

 

گفتنی است در پی افزایش قیمت کره در روزهای گذشته امروز خبری درباره سهمیه بندی کره در فروشگاه‌های زنجیره‌ای در فضای مجازی منتشر شده بود.

 

وزارت صنعت: کره به اندازه کافی در بازار موجود است

سرپرست دفتر تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت با تاکید بر اینکه مشکلی در تامین و تولید کره خوراکی وجود ندارد، گفت: کره به اندازه کافی در بازار موجود است.

 

به گزارش فارس، امروز در برخی شبکه‌های اجتماعی به نقل از رئیس اتحادیه سوپر مارکت‌ها خبری مبنی بر سهمیه‌بندی کره منتشر شد.

 

به ادعای آنها، علت سهمیه‌بندی کره توزیع این کالا با قیمتهای قبلی است، لذا فروشگاه ها با توجه به افزایش قیمت، کره موجود در انبارها با قیمت‌های قبلی را به صورت سهمیه‌بندی به متقاضیان عرضه می‌کنند.

 

این خبر در حالی است که مشاهدات خبرنگار فارس از چند فروشگاه زنجیره‌ای در تهران حاکی از آن است که موضوع سهمیه بندی کره صحت ندارد و مشتریان به اندازه دلخواه می‌توانند این کالا را خریداری کنند.

 

کامران کارگر سرپرست دفتر تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ضمن تکذیب و رد ادعای سهمیه‌بندی کره، اظهار داشت: وقتی در تامین و توزیع کالایی مشکلی وجود ندارد، سهمیه بندی آن کالا نیز بی معناست.

 

وی با انتقاد از انتشار اخبار نادرست بیان داشت: تولید داخلی این محصول در شرایط خوبی قرار دارد و مشکلی برای تامین کالای مورد نیاز مردم وجود ندارد.

 

کارگر با بیان اینکه بخشی از کره مورد نیاز از طریق واردات تامین می‌شود، گفت: با تغییر ارز واردات کره از ارز 4200 تومانی به ارز نیمایی طبیعی است که قیمت این محصول در بازار افزایش یابد، اما شرایط خوب تولید داخلی این محصول می‌تواند قیمت کره وارداتی را متعادل کند.

 

***

 

قیمت تخم مرغ دوباره رکورد زد

درحالی که قیمت مصوب هر کیلوگرم تخم مرغ برای مصرف کننده ۱۱ هزار تومان و قیمت مصوب هر شانه تخم مرغ ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان است و معاون نظارت بر کالاهای مصرفی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز اعلام کرده هر شانه تخم مرغ در بازار نباید بیشتر از ۲۰ هزار تومان باشد، قیمت هر شانه تخم مرغ ۳۰ عددی ساده و بدون بسته‌بندی در خرده‌فروشی‌های تهران در محدوده ۳۰ تا ۳۳ هزار تومان به فروش می‌رسد.

 

بر اساس گزارش میدانی قیمت این محصول در نقاط مختلف شهر تهران بالای ۳۰ هزار تومان است و به قیمت ۳۰ تا ۳۳ هزار تومان به فروش می‌رسد.

 

این محصول اما در میادین میوه و تره بار با قیمت‌های مصوب اما با حجمی عرضه می‌شود که پاسخگوی تقاضای مردم نیست و برای تهیه آن باید در صف‌هایی ایستاد که پروتکل‌های بهداشتی کرونا در آن رعایت نمی‌شود.

 

داوود موسوی معاون نظارت بر کالاهای مصرفی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در این ارتباط گفت: قیمت مصوب تخم‌مرغ درب مرغداری‌ها ۹۵۰۰ تومان در هر شانه و ۱۱ هزار تومان در هر کیلوگرم است و در فروشگاه‌ها نیز حداکثر می‌تواند ۲۰ هزار تومان در هر شانه عرضه شود.

 

وی افزود: این قیمت‌ها به سازمان‌های صمت استان‌ها ابلاغ شده و بازرسان بر اساس قیمت‌های مصوب در درب مرغداری‌ها و فروشگاه‌ها، رصد و کنترل قیمت تخم مرغ را در دستور کار دارند و در صورت احراز هرگونه تخلف از سوی واحد تولیدی یا صنفی مرتبط، موارد با تشکیل پرونده به مراجع قضایی رسیدگی کننده معرفی می‌شوند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------