وزیر نیرو: یارانه پنهان به مردم می‌دهیم و مالیات پنهان هم می‌گیریم



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,
وزیر نیرو گفت: روش بودجه رسانی در کشور برای توسعه یافتگی متوازن شده و تنها پایتخت یا شهرهای بزرگ در اولویت نیستند. 

به گزارش مهر، رضا اردکانیان وزیر نیرو امروز در مراسم بهره برداری از طرح هوشمندسازی مرکز اتفاقات و جایگزینی کامل شبکه هوایی پایتخت با کابل خودنگهدار با بیان اینکه از بعد از جنگ جهانی دوم کشور کمتر توسعه یافته وجود ندارد، گفت: البته این به معنای تقسیم متوازن توسعه نیست، در گذشته شاهد تقسیم بندی کشورهای جهان اول، دوم و سوم بودیم. در حالی که اکنون به این شکل نیست.

 

وی افزود: وزارت نیرو جزو مجموعه‌هایی است که علاوه بر انجام امور زیربنایی و عمرانی کارهای خدماتی نیز انجام می‌دهد و در صف اول ارائه خدمات در بخش‌های آب، برق و فاضلاب به مردم است. در همین راستا پروژه‌های متعددی در حال انجام است.

 

به گفته این مقام مسئول در حال حاضر شکل توسعه و بودجه رسانی برای آن نسبت به گذشته تغییر کرده است و اکنون تخصیص بودجه از قله به ذیل نیست که تنها شاهد توسعه یافتگی در تهران باشیم بلکه بودجه رسانی را به طور متوازن تقسیم کرده ایم.

 

اردکانیان استان سیستان و بلوچستان را نخستین استانی اعلام کرد که از طرح هما بهره مند شده است و اظهار داشت: شش شهر دیگر نیز در حال اجرای طرح هما و همچنین خودنگه دار کردن کابل‌های هوایی هستند که در ادامه این طرح‌ها به شهر تهران نیز رسیده است.

 

وزیر نیرو با اشاره به اینکه درصدد هوشمندسازی فعالیت‌های خود هستیم، ادامه داد: تمامی شرکت‌های زیرمجموعه ما تلاش می‌کنند هوشمند شوند یعنی با بهره وری بالا خدمت رسانی کنند البته هدف نهایی ما این است تا خدمات هوشمند ارائه دهیم تا در نتیجه مشترکین هوشمند نیز داشته باشیم.

 

وی گفت: همانطور که بسیار شنیده ایم در محافل مختلف صحبت از اختصاص یارانه پنهان به مردم است، اما ذکر این نکته ضروری است که ما همانطور که به مردم یارانه پنهان می‌دهیم از آنها مالیات پنهان نیز دریافت می‌کنیم.

 

اردکانیان درباره مالیات پنهان نیز توضیح داد: اگر در بخش‌های مختلف کشور از بخش تولید تا خدمت رسانی بتوانیم اقدامی انجام دهیم که هزینه کمتر، سرعت بیشتر و با زحمت کمتری به مردم خدمت کنیم و آن را انجام ندهیم در حقیقت در حال دریافت مالیات پنهان از مردم هستیم. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------