اگر قرار بود از دارایی‌های سهام‌داران خرد صیانت نشود، چرا دعوت شدند؟



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,بازار سرمایه
یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به دعوت قاطعانه دولت از عموم مردم برای سپردن دارایی‌ها و نتیجه یک عمر زحمت و تلاش خود به بورس، این سوال را مطرح کرد که اگر قرار بود از دارایی‌های سهام داران خرد صیانت نشود، چرا به این بازار پر ریسک دعوت شدند؟

دکتر سید احمد شکوری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: چرا به این اعتماد مردم جهت سرمایه گذاری در بازار سرمایه که قطعا پیرو فرمایش مقام معظم رهبری در راستای حمایت از تولید  صورت پذیرفت، هیچ ارزشی داده نمی‌شود؟، آیا مسئولان نمی‌دانند که این بی اعتمادی ایجاد شده در ماه‌های اخیر، سال‌های متمادی بازار سرمایه را متحمل خسارات جبران ناپذیری خواهد کرد؟

 

وی گفت: متاسفانه در چند ماه اخیر شاهد ریزش سنگین بازار سرمایه بودیم و بسیاری از سهامداران خرد با دعوت مسئولان دولتی سرمایه های کم و زیاد خود را که سال‌ها با تلاش و قناعت جمع کرده بودند با اعتماد به مسئولان به این بازار آوردند به امید اینکه در مقابل تورم لجام گسیخته از افت دارایی‌های مالی خود محافظت کنند.

 

وی ادامه داد: مردم غافل بودند که این دعوت  همگانی  و صف‌های طویل کارگزاری‌ها  و همت مردم  برای دریافت کد کارگزاری، در نهایت تبدیل به  کوره سوخت سرمایه‌ها و و پودرکردن دارایی‌هایشان خواهد شد.

 

شکوری افزود: از طرف تمام سهامداران خرد و فعالان بازار از مسئولان محترم دولتی و سازمان بورس و تمام متولیان  بازار سرمایه  تقاضا داریم به وعده‎هایی که در این چند ماه  جهت حمایت از بازار مطرح کرده ‌اند و متاسفانه هیچکدام عملی نشده است، جامه عمل بپوشانند و بیش از این شاهد از بین رفتن  داریی‌های مردم  مظلوم  نباشیم .

 

وی  تاکید کرد: اکنون  بعد از ریزش  بیش از 40 در صدی شاخص سهام  و اصلاح  پیش از 60 تا70 درصدی بعضی از سهم های بازار سرمایه،  بازهم شاهد صف های سنگین فروش در بازار هستیم که متاسفانه بعضی از حقوقی های بازار که در اوج قیمتی سهم های خود را بفروش رساندند همچنان با ایجاد صف های سنگین فروش بازهم هیچ توجهی به اندک سهم  سهامداران خرد ندارند که در این مدت سرمایه خود را از دست داده اند.

 

این فعال بازار سرمایه اظهار امیدواری کرد؛ به زودی این هیجانات نیز از بازار رخت ببندد و شاهد برگشت بازار باشیم و اعتماد عموم  مردم را دوباره به بازار سرمایه برگردانیم، چرا که  تنها بازاری که می‌تواند جلوی رشد بی رویه  قیمت‌های بازارهای موازی اعم از سکه و طلا  و مسکن و خودرو و....را بگیرد همین بازار سرمایه  و در کنار آن صیانت از داریی‌های سهامداران خرد است.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------